rysowanie figury za pomocą znaków
Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-14 17:02
killer625 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
rysowanie figury za pomocą znaków » 2011-01-10 11:54:08 Witam mam zadanie o takiej tresci: http://i53.tinypic.com/2ih9sb6.jpg a to jest co do tej pory naskrobalem :D #include <iostream> #include <conio2.h> using namespace std; const int Esq = 27; int main()
{ int x, y, x1, y1, bok; char klawisz, a; x = 40; y = 8; cout << "Podaj rozmiar boku: "; cin >> bok; cout << "Podaj znak z ktorego ma byc zbudowana figura: "; cin >> a; do { _setcursortype( _NORMALCURSOR ); clrscr(); x1 = x; y1 = y; gotoxy( x1, y1 ); for( int i = 1; i <= bok; i++ ) cout << a; for( int i = 1; i <= bok - 2; i++ ) { y1++; x1 = x + bok - 1; gotoxy( x1, y1 ); cout << a; x1 = x; } y1++; gotoxy( x1, y1 ); for( int i = 1; i <= bok; i++ ) cout << a; _setcursortype( _NOCURSOR ); klawisz = getch(); switch( klawisz ) { case '+': { bok = bok + 2; x--; y--; break; } case '-': { bok = bok - 2; x++; y++; break; } case 75: { x--; break; } case 77: { x++; break; } case 72: { y--; break; } case 80: { y++; break; } case Esq: { break; } } } while( klawisz != Esq ); return 0; }
problem jest ze zrobieniem tego dziwnego strzalkowego ksztaltu jako bok, pozycja startowa jako srodek ekranu i jak ograniczyc przesuwanie i zmiane rozmiaru figury do obszaru ekranu. z gory dzieki za pomoc :) |
|
pekfos |
» 2011-01-10 12:15:51 wsadź kod w [cpp] [/cpp] i.. ekhem.. co to jest? #include <iostream.h> |
|
killer625 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-10 12:28:16 zawsze na programowaniu zaczynamy pisanie programu od #include <iostream.h> teraz to juz to mechanicznie zrobilem, jest to potrzebna biblioteka do wiekszosci podstawowych funkcji jak cout cin, bez tego na cout cin wyskakuja bledy w kompilatorze :D |
|
pekfos |
» 2011-01-10 12:57:54 zawsze na programowaniu zaczynamy pisanie programu od #include <iostream.h> |
naprawdę? bo mi się coś nie wydaje aby to zdanie było prawdziwe. nigdy nie piszemy iostream.h. iostream.h jest deprecated. piszemy iostream
#include <iostream>
#include <iostream.h>
a dokładniej iostream.h jest sprzed standardu. nie należy go używać. jak nauczyciel programowania mówi by pisać iostream.h to nie wiem jak stare są jego nauki..
pisz tak jak aktualnie jest poprawnie. inaczej kiedyś się zdziwisz że wszystkie biblioteki które znasz będą "zakazane" lub po prostu będą już niedostępne |
|
killer625 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-10 13:14:50 ja to robie w dev c++, jak dam #include <iostream> zamiast <iostream.h> to nie rozpoznaje cout itd. |
|
ison |
» 2011-01-10 13:30:58 a przestrzeń nazw? dziwnego macie nauczyciela jeśli każe wam używać iostream.h |
|
pekfos |
» 2011-01-10 13:32:33 jw. pewnie że nie rozpoznaje bo to jest std::cout. wiesz w ogóle co to przestrzeń nazw? |
|
killer625 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-10 13:39:33 okej zmieniłem. aczkolwiek nic to nie wnosi do mojego problemu. |
|
« 1 » 2 3 4 5 6 7 |