Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

rysowanie figury za pomocą znaków

Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-14 17:02
Autor Wiadomość
killer625
Temat założony przez niniejszego użytkownika
rysowanie figury za pomocą znaków
» 2011-01-10 11:54:08
Witam mam zadanie o takiej tresci:
http://i53.tinypic.com/2ih9sb6.jpg

a to jest co do tej pory naskrobalem :D
C/C++
#include <iostream>
#include <conio2.h>
using namespace std;
const int Esq = 27;
int main()

{
    int x, y, x1, y1, bok;
    char klawisz, a;
    x = 40; y = 8;
   
    cout << "Podaj rozmiar boku: ";
    cin >> bok;
   
    cout << "Podaj znak z ktorego ma byc zbudowana figura: ";
    cin >> a;
   
    do
    {
        _setcursortype( _NORMALCURSOR );
        clrscr();
        x1 = x; y1 = y;
        gotoxy( x1, y1 );
        for( int i = 1; i <= bok; i++ ) // górna krawedz
             cout << a;
       
        for( int i = 1; i <= bok - 2; i++ ) // boki
        {
            y1++;
            x1 = x + bok - 1;
            gotoxy( x1, y1 );
            cout << a;
            x1 = x;
        }
        y1++;
        gotoxy( x1, y1 );
        for( int i = 1; i <= bok; i++ ) // dolna krawedz
             cout << a;
       
        _setcursortype( _NOCURSOR ); // wylaczenie kursora
        klawisz = getch();
        switch( klawisz )
        {
        case '+': { bok = bok + 2; // powiekszenie
                x--; y--;
                break; }
        case '-': { bok = bok - 2; // zmniejszenie
                x++; y++;
                break; }
        case 75: { x--; break; } // przesuniecie w lewo
        case 77: { x++; break; } // przesuniecie w prawo
        case 72: { y--; break; } // przesuniecie do gory
        case 80: { y++; break; } // przesuniecie do dolu
        case Esq: { break; } // wyjscie 
        }
    }
    while( klawisz != Esq );
   
    return 0;
}
problem jest ze zrobieniem tego dziwnego strzalkowego ksztaltu jako bok, pozycja startowa jako srodek ekranu i jak ograniczyc przesuwanie i zmiane rozmiaru figury do obszaru ekranu. z gory dzieki za pomoc :)
P-26401
pekfos
» 2011-01-10 12:15:51
wsadź kod w [cpp] [/cpp] i.. ekhem.. co to jest?
#include <iostream.h>
P-26402
killer625
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-10 12:28:16
zawsze na programowaniu zaczynamy pisanie programu od #include <iostream.h> teraz to juz to mechanicznie zrobilem, jest to potrzebna biblioteka do wiekszosci podstawowych funkcji jak cout cin, bez tego na cout cin wyskakuja bledy w kompilatorze :D
P-26404
pekfos
» 2011-01-10 12:57:54
zawsze na programowaniu zaczynamy pisanie programu od #include <iostream.h>

naprawdę? bo mi się coś nie wydaje aby to zdanie było prawdziwe. nigdy nie piszemy iostream.h. iostream.h jest deprecated. piszemy iostream

C/C++
#include <iostream>
//poprawne
#include <iostream.h>
//niepoprawne

a dokładniej iostream.h jest sprzed standardu. nie należy go używać. jak nauczyciel programowania mówi by pisać iostream.h to nie wiem jak stare są jego nauki..

pisz tak jak aktualnie jest poprawnie. inaczej kiedyś się zdziwisz że wszystkie biblioteki które znasz będą "zakazane" lub po prostu będą już niedostępne
P-26405
killer625
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-10 13:14:50
ja to robie w dev c++, jak dam #include <iostream> zamiast <iostream.h> to nie rozpoznaje cout itd.
P-26406
ison
» 2011-01-10 13:30:58
a przestrzeń nazw?
dziwnego macie nauczyciela jeśli każe wam używać iostream.h
P-26407
pekfos
» 2011-01-10 13:32:33
jw. pewnie że nie rozpoznaje bo to jest std::cout. wiesz w ogóle co to przestrzeń nazw?
P-26408
killer625
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-10 13:39:33
okej zmieniłem. aczkolwiek nic to nie wnosi do mojego problemu.
P-26409
« 1 » 2 3 4 5 6 7
  Strona 1 z 7 Następna strona