Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Struktury

Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-12 22:27
Autor Wiadomość
czasas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Struktury
» 2011-01-12 21:44:47
Witam mam problem ze strukturą, chodzi o to aby z funkcji wczytaj przekazać dane do struktury:


C/C++
#include <iostream>
using namespace std;

struct Piramida
{
    double bok;
    double wysokosc;
   
};

void wczytaj( int & a, int & b )
{
    cin >> a >> b;
}

double ObliczObjetosc( struct Piramida p )
{
    return( p.bok * p.bok ) * p.wysokosc;
}


int main( void )
{
    Piramida ObjetoscPiramidy;
   
    ObjetoscPiramidy.wysokosc = 80;
    ObjetoscPiramidy.bok = 90;
    cout << ObliczObjetosc( ObjetoscPiramidy ) << "\n";
    cin.sync();
    cin.get();
}
tylko nie zabardzo wiem jak, proszę o pomoc
P-26476
DejaVu
» 2011-01-12 21:58:59
C/C++
void wczytaj( Piramida & ble )
{
    cin >> ble.bok >> ble.wysokosc;
}
P-26477
czasas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-12 22:03:05
a jak to wywolac w mainie?
P-26478
WinerFresh
» 2011-01-12 22:15:44
Dokładnie tak samo jak wywołujesz. Nic nie zmieniasz.
P-26479
dmx81
» 2011-01-12 22:17:49
C/C++
wczytaj( ObjetoscPiramidy ); // czyzby tak ??

wtedy tak zdefiniowana funkcja jak powyzej zostanie wywolana, wiec wpisujac przez cin uzupelnisz pola obiektu typu Piramida, ktory podales jako argument funkcji wczytaj...
P-26480
czasas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-12 22:24:23
już kumam dzięki za zaangażowanie ;)
P-26481
dmx81
» 2011-01-12 22:27:58
dodam jeszcze, ze mozesz poczytac o wskaznikach do skladowych - i za ich pomoca edytowac zmienne (akurat dzis o tym czytalem ;))
ale przez swoja skladnie wydaja sie bardziej skomplikowane, wiec wydaje mi sie, ze lepiej uzyc funkcji, ktora masz powyzej...
P-26482
DejaVu
» 2011-01-12 22:27:59
Skoro rechoczesz z rozwiązania to temat zamykam :)
P-26483
« 1 »
  Strona 1 z 1