Struktury
Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-12 22:27
czasas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Struktury » 2011-01-12 21:44:47 Witam mam problem ze strukturą, chodzi o to aby z funkcji wczytaj przekazać dane do struktury:
#include <iostream> using namespace std;
struct Piramida { double bok; double wysokosc; };
void wczytaj( int & a, int & b ) { cin >> a >> b; }
double ObliczObjetosc( struct Piramida p ) { return( p.bok * p.bok ) * p.wysokosc; }
int main( void ) { Piramida ObjetoscPiramidy; ObjetoscPiramidy.wysokosc = 80; ObjetoscPiramidy.bok = 90; cout << ObliczObjetosc( ObjetoscPiramidy ) << "\n"; cin.sync(); cin.get(); }
tylko nie zabardzo wiem jak, proszę o pomoc |
|
DejaVu |
» 2011-01-12 21:58:59 void wczytaj( Piramida & ble ) { cin >> ble.bok >> ble.wysokosc; }
|
|
czasas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-12 22:03:05 a jak to wywolac w mainie? |
|
WinerFresh |
» 2011-01-12 22:15:44 Dokładnie tak samo jak wywołujesz. Nic nie zmieniasz. |
|
dmx81 |
» 2011-01-12 22:17:49 wczytaj( ObjetoscPiramidy );
wtedy tak zdefiniowana funkcja jak powyzej zostanie wywolana, wiec wpisujac przez cin uzupelnisz pola obiektu typu Piramida, ktory podales jako argument funkcji wczytaj... |
|
czasas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-12 22:24:23 już kumam dzięki za zaangażowanie ;) |
|
dmx81 |
» 2011-01-12 22:27:58 dodam jeszcze, ze mozesz poczytac o wskaznikach do skladowych - i za ich pomoca edytowac zmienne (akurat dzis o tym czytalem ;)) ale przez swoja skladnie wydaja sie bardziej skomplikowane, wiec wydaje mi sie, ze lepiej uzyc funkcji, ktora masz powyzej... |
|
DejaVu |
» 2011-01-12 22:27:59 Skoro rechoczesz z rozwiązania to temat zamykam :) |
|
« 1 » |