OpenGl C++ / TEKSTURY
Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-26 16:03
DejaVu |
» 2011-01-21 20:54:07 Rozmiar tekstury w pamięci musi być (chyba) potęgą liczby 2 - zależne to jest jeszcze od karty graficznej, ale bezpiecznie jest założyć że taki wymiar X oraz Y powinny mieć. |
|
sakuwbarakushow Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-21 20:59:59 Taki znaczy jaki ?
|
|
DejaVu |
» 2011-01-21 21:02:54 2^a = rozmiar x;
2^b = rozmiar y;
a, b - liczby naturalne z przedziału 0 do 16 (załóżmy, że 16) |
|
sakuwbarakushow Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-21 21:12:22 A takie pytanie ; Gdzie mogę znaleźć kod do rozciągania obrazkow w tablicy ? Mogło by się przydać jeżeli obrazek nie może zostać załadowany normalnie bo ktoś ma starą grafę która nie obsługuje tego na OGL .
|
|
DejaVu |
» 2011-01-21 22:13:54 A czemu chcesz ją rozciągać? Po prostu wypełnij pozostałą część czarnym kolorem. |
|
sakuwbarakushow Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-21 22:18:38 To będzie zjebanie wyglądało. Mam teksturki takie o :
1024/768 i 768/1024
Jakie mam im rozmiary ustawić aby były poprawne i się wyswietlały ? bo obrazki 515/515 się teraz już wyświetlają bez problemu. A tutaj przecież nie ustawię takich małych bo to tylko je zepsuje :|
|
|
DejaVu |
» 2011-01-21 22:23:53 Jak już to 512px a nie 515. Nie wiem jaki Ty problem widzisz. Wczytaj 1024x768. Utwórz obraz w pamięci OpenGLa 1024x1024, pozostałą część wypełnij czarnym obszarem. Gdy nakładasz teksturę na wielokąty to po prostu przytnij ją do wymiaru rzeczywistej tekstury, tj. np. od {0,0} do {1,(768.0/1024.0)}. |
|
Drraven |
» 2011-01-21 22:28:21 768 jest potęgą liczby dwa ? -Nie albo zrobisz 1024x1024 albo 512x512, lub mniejsze. Inaczej tego nie zrobisz a jak masz 768 to resztę do 1024 wypełniasz czarnym kolorem a potem nakładasz odpowiednio tekstury. ---------- Drraven |
|
1 « 2 » 3 |