Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

OpenGl C++ / TEKSTURY

Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-26 16:03
Autor Wiadomość
DejaVu
» 2011-01-21 20:54:07
Rozmiar tekstury w pamięci musi być (chyba) potęgą liczby 2 - zależne to jest jeszcze od karty graficznej, ale bezpiecznie jest założyć że taki wymiar X oraz Y powinny mieć.
P-26790
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-21 20:59:59
Taki znaczy jaki ?
P-26792
DejaVu
» 2011-01-21 21:02:54
2^a = rozmiar x;
2^b = rozmiar y;
a, b - liczby naturalne z przedziału 0 do 16 (załóżmy, że 16)
P-26793
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-21 21:12:22
A takie pytanie ;
Gdzie mogę znaleźć kod do rozciągania obrazkow w tablicy ?
Mogło by się przydać jeżeli obrazek nie może zostać załadowany normalnie bo ktoś ma starą grafę która nie obsługuje tego na OGL .
P-26795
DejaVu
» 2011-01-21 22:13:54
A czemu chcesz ją rozciągać? Po prostu wypełnij pozostałą część czarnym kolorem.
P-26802
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-21 22:18:38
To będzie zjebanie wyglądało.
Mam teksturki takie o :

1024/768
i
768/1024

Jakie mam im rozmiary ustawić aby były poprawne i się wyswietlały ?
bo obrazki 515/515 się teraz już wyświetlają bez problemu.
A tutaj przecież nie ustawię takich małych bo to tylko je zepsuje :|
P-26804
DejaVu
» 2011-01-21 22:23:53
Jak już to 512px a nie 515. Nie wiem jaki Ty problem widzisz. Wczytaj 1024x768. Utwórz obraz w pamięci OpenGLa 1024x1024, pozostałą część wypełnij czarnym obszarem. Gdy nakładasz teksturę na wielokąty to po prostu przytnij ją do wymiaru rzeczywistej tekstury, tj. np. od {0,0} do {1,(768.0/1024.0)}.
P-26806
Drraven
» 2011-01-21 22:28:21
768 jest potęgą liczby dwa ? -Nie albo zrobisz 1024x1024 albo 512x512, lub mniejsze. Inaczej tego nie zrobisz a jak masz 768 to resztę do 1024 wypełniasz czarnym kolorem a potem nakładasz odpowiednio tekstury.

----------
Drraven
P-26807
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona