Jak pod "okienko" podpiąć kod.
Ostatnio zmodyfikowano 2008-11-18 19:36
GoldWolf Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-11-17 21:38:10 #ifndef Unit1H #define Unit1H #include <Classes.hpp> #include <Controls.hpp> #include <StdCtrls.hpp> #include <Forms.hpp> #include <ComCtrls.hpp> #include <string> #include <fstream> #include <iomanip> #include <cstdlib>
class Gracze { char imie[ 9 ]; int licznik_gracza; public: void zapamietaj( char * napis, int lata ); int wypisz() { return licznik_gracza; } void show(); };
class TForm1 : public TForm { __published: TButton * Zapisz; TEdit * Edit1; TLabel * Label1; TMemo * Memo1; TButton * Odczytaj; TEdit * Edit2; TLabel * Label2; TLabel * Label3; void __fastcall ZapiszClick( TObject * Sender ); void __fastcall OdczytajClick( TObject * Sender ); void __fastcall zatwierdzClick( TObject * Sender ); void __fastcall Button1Click( TObject * Sender ); private: int rek; int licz; fstream p; public: Gracze G; __fastcall TForm1( TComponent * Owner ); };
extern PACKAGE TForm1 * Form1;
#endif
|
|
GoldWolf Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-11-17 21:44:00 Trochę mi to zajęło by skapnąć się o co w tym wszystkim chodzi, ale się udało. Ciekawostką jest fakt, iż czekałem na książki o C++ Builderze, jednak nie były mi potrzebne. Po prostu trzeba się trochę przestawić i wszystkie cin,cout, i inne gady zamienić na odpowiednie komponenty. Gotowy projekt umieszczę w odpowiednim miejsc, jednak trochę czasu minie.
PS szkoda, że gdzieś podziałem kod z konsoli bym dał dla porównania ;-/ |
|
DejaVu |
» 2008-11-17 22:52:14 Może się znajdzie :), zamykam temat - chyba już jest wyczerpany. Jeśli będziesz jeszcze coś miał do dodania, to otwórz temat. |
|
GoldWolf Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-11-18 19:36:57 Znalazłem i dopieściłem o to kod w konsolce robią praktycznie to samo z małymi różnicami. Dokładnie chodziło o to by utworzyć plik w trybie binarnym w których będą się zapisywały jakieś rekordy i późniejsza ich modyfikacja. #pragma hdrstop #include <cstdlib> #include <iostream> #include <fstream> #include <iomanip>
using namespace std; const char * plik = "raf.raf";
inline void u_tajnij() { while( cin.get() != '\n' ) continue; }
struct pups { char nazwa[ 9 ]; int mama; };
main() { char t; pups test; ofstream f( plik, ios::out | ios::binary ); if( !f.is_open() ) { cout << "Błąd tworzenia " << plik << ":\n"; } else { do { cout << "Cos wpisz ?" << endl; cin.get( test.nazwa, 9 ); cout << "Czy wpisac kolejny rekord t/n ?" << endl; cin >> t; u_tajnij(); f.write(( char * ) & test, sizeof test ); } while( t != 'n' ); f.close(); f.clear(); } fstream p; p.open( plik, ios::in | ios::out | ios::binary ); p.seekg( 0 ); if( p.is_open() ) { int licz = 1; cout << "CO tu jest " << plik << ":\n \n"; while( p.read(( char * ) & test, sizeof test ) ) { cout << licz << ": " << test.nazwa << endl; licz++; } } else { cout << "Dupa !" << endl; } if( p.eof() ) { p.clear(); } cout << "wprowadz nr rekordu: "; int rek; cin >> rek; u_tajnij(); streampos miejsce = rek * sizeof test; p.seekp( miejsce ); if( p.fail() ) { cout << "\n brak rekordu \n"; system( "pause" ); exit( 0 ); } p.read(( char * ) & test, sizeof test ); cout << "Cos to wybral leszczu " << test.nazwa << endl; if( p.eof() ) { p.clear(); } cout << "Cos wpisz ? -"; cin.get( test.nazwa, 9 ); u_tajnij(); p.seekp( miejsce ); p.write(( char * ) & test, sizeof test ) << flush; p.close(); system( "pause" ); }
No to teraz możemy zamknąć. |
|
1 2 « 3 » |