Ogólne zagadnienie.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-24 00:56
antonio90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Ogólne zagadnienie. » 2011-01-23 23:48:33 Mam zamiar stworzyc w visual c++ 2008 kółko i krzyżyk wraz z interfejsem graficznym, nauczyłem się na tutejszym kursie jak z empty project stworzyc niezły, działający interfejs. Mam również różniste kody c++ do gry kik ale teraz czas to połączyc. Dodam, że nie na if`ach a raczej sztuczną inteligencją. Dam radę zrobic to w zwykłej obsłudze zdarzeń? W jednym pliku, w którym tworzyłem interfejs? Czy raczej muszę stworzyc teraz osobny Source File i połączyc przez struktury/zmienne/nagłówki etc. z interfejsem? Z góry dzięki za odpowiedź :) |
|
kamillo121 |
» 2011-01-24 00:38:33 |
|
antonio90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-24 00:46:22 Dzięki, ciekawa strona ale zastanawiało mnie czy w kodzie w którym tworzyłem i w obsłudze zdarzeń warto jest próbowac. Stworzyłem sobie jednak gotowe WindowsApplication i zauwazylem ze interfejs jest tam jedynie jako jeden z header files i pisac powinienem raczej w nazwaprojektu.cpp po załączeniu form.h. Jeśli chodzi o kod kolka i krzyzyk z AI to mam wzor, musze go po prostu sprawnie z malymi zmianami przerobic do obslugi z interfejsem, dam radę jako słabo zaawansowany (np. za pomocą uchwytów)? Czy to jakas wieksza filozofia? |
|
akwes |
» 2011-01-24 00:52:59 "Dodam, że nie na if`ach a raczej sztuczną inteligencją."
Sztuczna inteligencja do kolka i krzyżyka robi się w kilku ifach. (Ta "sztuczna inteligencja" nigdy nie przegrywa). Werjsa 3x3 (Tic Tac Toe, wersja na wiecej to Gomoku).
Jak pisałem moje boty do kółko i krzyżyk to zrobiłem to tak (wersja 3x3)
1. Gdzie zacząć? Narysuj sobie planszę i zrób kreski dla każdej możliwej wygranej. Zauważysz że przez środkowe pole przechodzą 4 linie. Środkowe pole jest najlepsze. Jeśli zajmie je inny gracz to zauważ że przez te na kantach, przechodzą 3 linie. To są pola drugiej kategorii. Jeżeli środkowe są zajęte, bierzesz losowo któreś z tych.
Potem jest porcja kolejnych ifów jaką akcje podjąć. 1. Jeżeli masz dwa i puste pole, postaw. (to najpierw, bo jak wygramy, to nie musimy się martwić że po tym ruchu ktoś wygra, niech świat się wali, nieważne, bot wygrał). 2. Jeżeli przeciwnik ma dwa i puste pole, blokuj. 3. Stawiaj kolejne kółko według kategorii. (Jeżeli pierwsze było w środku, to każdy wolny kant jest ok), [jeżeli jesteś na kancie to wybierasz ktores obok.] Gra taka prowadzi albo do remisu, albo do wygranej. |
|
antonio90 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-24 00:56:20 Nie o to pytałem ale i tak dzięki za próbę :P zamykam temat z racji późnej godziny, może jutro odpowiedź sama nadejdzie. |
|
« 1 » |