Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SDL obsługa grafiki :]

Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-30 22:25
Autor Wiadomość
yoogi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SDL obsługa grafiki :]
» 2011-01-30 21:23:15
Witam

mam taki problem (kolejny do kolekcji) ładuję bitmap'ę w *.png i się nie wyświetla a oto kod:

#include <SDL.h>
#include <SDL_image.h>
SDL_Surface * ekran = NULL;
SDL_Surface * obraz = NULL;
SDL_Rect sprst;
SDL_Rect dprst;
SDL_Event zdarzenie;
bool wyjscie = false;

int main( int argc, char * args[] )
{
    SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
    ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE );
    obraz = IMG_Load("x.png");

    sprst.x = 0;
    sprst.y = 0;
    sprst.w = 200;
    sprst.h = 200;

    dprst.x = 0;
    dprst.y = 0;

    SDL_BlitSurface( obraz, & sprst, ekran, & dprst);

    SDL_Flip( ekran );
    while( !wyjscie )
    {
        while( SDL_PollEvent( & zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == SDL_QUIT )
            {
                wyjscie = true;
            }
        }
    }
    SDL_Quit();
    SDL_FreeSurface( obraz );
    return 0;
}
P-27541
malan
» 2011-01-30 21:41:00
1. Użyłeś błędnych tagów. Kod wstawia się w [cpp][/cpp].
2.
C/C++
#include <fstream>
//...
obraz = IMG_Load( "x.png" );
if( !obraz )
{
    std::ofstream file( "err.txt" );
    if( file.good() )
         file << IMG_GetError();
   
}
Jeżeli nie uda się załadować obrazu, to w pliku err.txt dostaniesz odpowiedź, co poszło nie tak.
P-27544
kamillo121
» 2011-01-30 22:13:54
Sprawdź jeszcze czy plik graficzny jest w odpowiednim folderze, czy plik graficzny to na 100% png a nie inny rodzaj ze zmienionym ręcznie rozszerzeniem i usuń na próbę z SDL_BlitSurface obydwa recty a w ich miejsce zapodaj wartość NULL i zobacz wtedy.
P-27548
yoogi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-30 22:25:17
rozszerzenie to na 100% *.png bo sam to zrobiłem na test
a co do tych rectów i blipa to usunołem i nic mi się wydaję że to ma chyba problem z wczytaniem obrazka

#edit
Failed loading libpng12-0.dll: Nie można odnaleźć określonego modułu.

#edit
wielkie dzięki teraz wszystko chodzi wystarczyło dodać parę dll'ków do folderu z aplikacją ;]
P-27549
« 1 »
  Strona 1 z 1