enumy i ich nazwy - da sie wypisac?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-31 23:13
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
enumy i ich nazwy - da sie wypisac? » 2011-01-31 22:32:05 jak w temacie, mam enuma gatunek, ktory zawiera powiedzmy 20 gatunkow filmowych (komedia, s-f itd) tworze obiekt typu film, bedzie mial nazwe i zmienna typu enuma - gatunek. teraz tworzac obiekt, zapytam sie o gatunek - musze je znowu recznie wypisac? bo duzo prosciej byloby wydrukowac te wypisane juz nazwy enuma, bo jesli mam je wypisac, to czy nie lepiej umiescic te nazwy nie jako enumy, a jako wektor stringow, i je w petli drukowac, a obiekt tworzony zamiast enuma bedzie mial string = wybranemu z listy (gatunek przyda sie pozniej do filtrowania bazy filmow, np dzis chce ogladac horror - wyswietl mi filmy o gatunku horror)
nasuwa sie tez pytanie, czy czasem przeszukiwanie nie bedzie szybsze jednak na enumach, niz na stringach
wiem ze piszac dyrektywy preprocesora mozna bylo uzyc lancuchowania czy jakos tak, gdzie #zmienna podstawialo nazwe zmiennej, a zmienna - jej wartosc |
|
malan |
» 2011-01-31 22:35:16 Zrób comboboxa ;p |
|
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-01-31 22:52:54 w konsoli :> |
|
DejaVu |
» 2011-01-31 22:59:45 Co to za różnica... przewidujesz, że ta baza będzie większa niż 10tys rekordów? Jeżeli nie to nie odczujesz najmniejszej różnicy nawet na słabym komputerze czy to będzie enum czy łańcuch znaków. |
|
malan |
» 2011-01-31 23:13:22 No, może nie dosłownie ;p std::cout << "Wybierz rodzaj filmu" << std::endl; std::cout << "Komedia" << std::endl; std::cout << "Horror" << std::endl; std::cout << "Dramat" << std::endl;
Poruszasz się po tym za pomocą strzałek- tak jak po liście kontaktów w książce telefonicznej Pana Piotra. Kiedy użytkownik wciśnie enter: switch( filmType ) { case 0: newFilm.type = COMEDY; break; case 1: newFilm.type = HORROR; break; case 2: newFilm.type = DRAMA; break; }
|
|
« 1 » |