tookie009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] saper.. » 2011-02-05 18:17:58 Witajcie. Przeczytałem kurs allegro i chciałem się sprawdzić - postanowiłem napisać swoją 1. grę graficzną :). Widziałem jak już ktoś zrobił to i umieścił swoją pracę na forum - ja chcę na początek zrobić wersję dużo prostszą. Oto mój kod:
#include <allegro.h> #include <cstdlib> #include <cstdlib>
struct wymiar { public: int wys; int szer; bool bomba; };
wymiar t[ 99 ];
int main() { int a = 0; int aa = 0; for( register int i = 1; i = 10; i++ ) { t[ i ].wys = a; t[ i ].szer = aa; a += 80; aa += 60; } for( register int i = 1; i = 10; i++ ) { int wylosowana_liczba =( rand() % 100 ) + 0; } allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 8 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0 ); set_palette( default_palette ); clear_to_color( screen, 48 ); textout_ex( screen, font, "Witaj w Allegro !", 20, 20, makecol( 255, 0, 255 ), - 1 ); readkey(); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
wyskakują mi nstępujące komunikaty:
Permission Denied
it returned 1 exit status
[Build Error] [Projekt1.exe] Error 1
Przy okazji jak już tu piszę, to czy zawsze muszę na koniecz czyscic bufor/bitmape/sample? PO co to jest? Z gory dziekuje za wszelka pomoc. Zaraz poszukam, jak zmienic kod, zeby byly traktowany "odrebnie".
edit. nie wiem jak to zrobic... |
|
pekfos |
» 2011-02-05 18:22:13 czyść bufor by obraz sie nie rozmazywał. permission denied znaczy ze nie można uzyskać dostępu write do pliku docelowego. sprawdź procesy. |
|
tookie009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-02-05 21:44:58 z tym buforem, to chodzi mi pod koniec kodu. jak sie usuwa wszelkie bitmapy,et cetera. jak pisac tu posty, aby mozna bylo wlasnie tak, jak ktos mie poprawil wyzej, oznaczac kody? nie rozumiem tych procesow. moglbys troche dokladniej? |
|
malan |
» 2011-02-05 23:02:27 Przeczytałem kurs allegro(...) |
Ja bym Ci radził wrócić do kursu C++, bo masz kilka podstawowych błędów: 1. #include <allegro.h> #include <cstdlib> #include <cstdlib> 2. struct wymiar { public: int wys; int szer; bool bomba; }; 3. for( register int i = 1; i = 10; i++ ) Jeden błąd i warning. 4... set_color_depth( 8 ); 8? Masz gdzieś tak w kursie? czy zawsze muszę na koniecz czyscic bufor/bitmape/sample? |
Tak. Bitmapy: Po zabawie na BITMAPach musimy zwolnić pamięć przez nie zajmowaną:
destroy_bitmap( obrazek1 ); destroy_bitmap( obrazek2 ); |
jak pisac tu posty, aby mozna bylo wlasnie tak, jak ktos mie poprawil wyzej, oznaczac kody? | Kurs STCnie rozumiem tych procesow. moglbys troche dokladniej? |
Z jakiegoś powodu kompilator nie może dobrać się do *.exe, gdyż używa go inny proces, bądź cały czas istnieje na liście procesów. |
|
tookie009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-02-06 09:36:39 wielkie dzieki za pomoc. Problem byl tu: for( register int i = 1; i = 10; i++ ) powinno byc for( register int i = 1; i == 10; i++ ) taka pozostalosc po pascalu, czesto sie na tym myle. no i przy okazji uswiadomiles mi poczatek: #include <allegro.h> #include <cstdlib> #include <ctime>
Strukture mam public, bo z początku to miała być klasa, ale zmieniłem, bo obawiałem się, że to właśnie przez to. Pozdrawiam. |
|
malan |
» 2011-02-06 09:51:17 register też zostaw w spokoju :). Kompilator bardzo dobrze sobie poradzi bez niego :). |
|
pekfos |
» 2011-02-06 18:26:28 zawsze używaj set_color_depth( 32 ); na niektórych systemach operacyjnych np windows vista programy z głębią mniejszą od 32 wywołują pewien niepożądany efekt.. |
|
malan |
» 2011-02-06 21:40:26 Warunek w pętli nadal masz błędny ;) |
|
« 1 » 2 |