Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

problem z trybem fullscreen [allegro]

Ostatnio zmodyfikowano 2011-02-10 22:52
Autor Wiadomość
96microsoft
Temat założony przez niniejszego użytkownika
problem z trybem fullscreen [allegro]
» 2011-02-09 23:05:22
Witam wszystkich. Chciałbym zrobić fajny programik taki wielofunkcyjny z wykorzystaniem biblioteki allegro. Dodam że używam Windows 7. Więc do rzeczy, Robię sobie programik który ma działać na FULLSCREEN więc ustawiam "GFX_AUTODETECT_FULLSCREEN" i jak odpalam to mi ekran mrugnie kilka razy i wyskoczy błąd. Ale doszedłem do wniosku że trzeba w 2 i 3 argumencie funkcji "set_gfx_mode" wstawić rozmiar ekranu. Zgadza się nie mruga a program jest odpalony na fullscreen :).Ale teraz mam wielki problem. żeby program działał u mnie na fullscreenie musiałem ustawić swoją rozdzielczość ekranu czyli w 1280x800 (to laptop) ale jakbym chciał przenieść program na komputer który ma rozdzielczość 800x600 albo 1024x760 lub inne to program by się nie odpalał na fullscreenie bo jest zaprogramowany na 1280x800. Więc moje pytanie brzmi. Czy jest jakaś możliwość żeby program sam dynamicznie  przepisywał szerokość i wysokość ekranu w tych 2 i 3 parametrach funkcji"set_gfx_mode" ?? A może jest inne rozwiązanie na ten problem?? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wypowiedzi na ten temat
P-28116
ison
» 2011-02-09 23:11:40
możesz na początku programu dać możliwość wyboru rozdzielczości w jakiej zostanie uruchomiona aplikacja
P-28117
96microsoft
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-02-09 23:15:47
no tak. heh. A są jakieś inne rozwiązania?? może allegro udostępnia jakąś funkcję która ustawia automatycznie wielkość rozmiaru??
dałem w tej funkcj " set_gfx_mode" w 2 i 3 parametrze " screen->w screen->h " I też nic :/ kompiluje się ale odrazu błąd nawet ekran nie mruga.
P-28118
DejaVu
» 2011-02-09 23:37:34
Pisz aplikację swoją na konkretną rozdzielczość (najlepiej 1024x768). Tylko życie sobie skomplikujesz różnymi rozdzielczościami jak źle zaprojektujesz aplikację (co jest wręcz nieuniknione przy pisaniu pierwszych gier).
P-28120
96microsoft
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-02-09 23:45:39
OK. Widzę że chyba nie ma innego wyjścia z tej krytycznej sytuacji. Zrobię coś takiego: Napiszę aplikacje WinApi taką prostą która pobiera info o programie od użytkownika: rozdzielczość czcionka kolor ekranu itp. i jak pobierze już wszystkoe info to program robi tak jakby rejestr *.ini i się wyłącza i automatycznie się włącza program ten właściwy bazujący na allegro i na początku pobiera informacje z rejestru i działa na tych informacjach podanych wcześniej. Mogło by być tak?? Bo nie niem czy istnieje w allegro coś takiego jak jakieś kontrolki typu edit co wpisuje się jakiś tekst tak jak to jest np. w MDI że są takie fajne specjalne kontrolki do tego.
P-28121
DejaVu
» 2011-02-10 00:12:15
Ty chyba nie czytasz tego co piszę ;p w każdym razie rób jak chcesz :)
P-28122
ison
» 2011-02-10 07:08:16
a co jak ktoś będzie chciał pograć w Twoją grę (czy co to tam jest) mając ustawioną dużą rozdzielczość ekranu a słaby procek? zauważ, że czym większa rozdzielczość tym program bardziej obciąża komputer. Najlepszym wyjściem będzie możliwość wyboru rozdzielczości przy uruchamianiu aplikacji (lub chociaż wczytywanie rozdzielczości z jakiegoś pliku ini)
P-28128
96microsoft
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-02-10 22:35:19
Czy biblioteka allegro.h jest nie kompatybilna z biblioteką windows.h?? u mnie jak dodam tą bibliotekę to nic się nie kompiluje i kupa błędów jest w lin kerze :/
P-28167
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona