inny1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
adres obiektu w obiekcie » 2011-02-18 16:51:57 mam klase A i klasa B.
klasa B to punkt, a klasa A to odcinek łączący dwa punkty.
chce zrobić np. trójkąt, czyli stworzyć trzy obiekty klasy B i tzy obiekty klasy A połaczone z obiektami klasy B.
czy jest możliwe aby w obiekcie przychowywać adres innych obiektów, które już zostały utworzone? |
|
malan |
» 2011-02-18 17:02:09 Nie rozumiem pytania, ale zrobiłbym to tak: class Point { public: Point( int x, int y ); int getX() const; int getY() const; private: int x; int y; };
class Figure { public: void addPoint( const Point & p ); private: std::vector < Point > points; };
int main() { Figure triangle; triangle.addPoint( Point( 0, 0 ) ); triangle.addPoint( Point( 25, 0 ) ); triangle.addPoint( Point( 25, 50 ) ); } |
|
inny1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-02-18 17:06:37 chodzi mi o klase punkt i złącze łączące dwa punkty.
klasa złącze posiadałaby możliwość zmainy dwóch łączących ich punktów.
Niestety wskaźniki w klasie tworzą nowe obiekty, a ja potrzebuje adres obiektów i możliwość ich zmiany |
|
malan |
» 2011-02-18 17:08:35 Figure segment;
segment.addPoint( Point( 0, 0 ) ); segment.addPoint( Point( 69, 0 ) );
|
|
inny1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-02-18 17:15:05 ja potrzebuje osobną klase złącze, która łączy dwa punkty.
I z tych złącz i punktów chce tworzyć jakieś figury, grafy. |
|
malan |
» 2011-02-18 17:32:29 class Point { public: Point( int x, int y ); int getX() const; int getY() const; private: int x; int y; };
class Segment { public: Segment( const Point & p1, const Point & p2 ); private: Point p1; Point p2; };
int main() { Segment( Point( 0, 0 ), Point( 0, 60 ) ); } Jeżeli nie o to Ci chodzi to ja się poddaję ;p. |
|
pekfos |
» 2011-02-18 17:41:06 class A { }; class B { A * ptr; public: void set( A * a ) { ptr = a; } };
int main() { B b1, b2; A a; b1.set( & a ); b2.set( & a ); } |
|
inny1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-02-18 17:41:06 podaj kod konstruktora, bo nie znam takiej zmiennej
point p1;
znam tylko taką
point* p1;
EDIT: do malana |
|
« 1 » 2 |