Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Zegar odliczajacy

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-01 17:44
Autor Wiadomość
loozer16
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Zegar odliczajacy
» 2011-02-28 22:02:35
Witam.
Jestem poczatkujacym programista, na razie opanowuje podstawy jezyka C++ i moje umiejetnosci sa poki co bardzo male. Chcialbym stworzyc program-zegar, ktory odliczalby czas do konkretnego wydarzenia (do jakiegos tam wydarzenia pozostalo xx dni, xx godzin i xx minut). Obawiam sie ze do tego wydarzenia nie opanuje wystarczajaco C++, zeby taki program napisac. Prosze Was, bardziej doswiadczonych progrmistow (o ile to nie bedzie dla Was problemem) o pomoc w stowrzeniu takiego zegara :)
P-28682
malan
» 2011-02-28 22:35:32
Podałeś trochę za mało informacji :). Masz już jakąś wizję, jakby taki program miał wyglądać? Ma to być aplikacja okienkowa, czy program w konsoli? Program ma obliczać wydarzenia na bieżąco, czy raczej chciałbyś je zapisywać do pliku? Ile lekcji kursu przerobiłeś? ;)
P-28683
yoogi
» 2011-02-28 23:44:38
Mi się wydaję że on chcę napisać program który mniej więcej odejmuję datę wydarzenia od bieżącej i podaje z minutach lub godzinach. Przynajmniej tak mi się wydaję ;] najlepiej użyj time.h ja osobiście użył bym jakiejś funkcji z windows.h :D

#edit
co do pobrania aktualnej godziny:

C/C++
#include <windows.h>
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
    SYSTEMTIME SystemTime;
   
    GetSystemTime( & SystemTime );
    cout << SystemTime.wHour << endl;
    cout << SystemTime.wMinute << endl;
    cout << SystemTime.wSecond << endl;
    cout << SystemTime.wMilliseconds << endl;
   
    cout << SystemTime.wYear << endl;
    cout << SystemTime.wDay << endl;
    cout << SystemTime.wMonth << endl;
    cout << SystemTime.wDayOfWeek << endl;
   
   
    GetLocalTime( & SystemTime );
    cout << SystemTime.wHour << endl;
    cout << SystemTime.wMinute << endl;
    cout << SystemTime.wSecond << endl;