Problemy z przykładami OpenGL
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-08 06:27
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problemy z przykładami OpenGL » 2008-10-22 16:40:57 Na repozytorium znajdują się przykłady do OpenGL ze skonfigurowanymi projektami dla Dev-C++. Z niektórymi występuje jednak problem, którego nie mam czasu namierzyć i poprawić, tak więc proszę o ściągnięcie przykładów z poniższego repozytorium i namierzenie przyczyny błędnego funkcjonowania skompilowanej aplikacji. Link do repozytorium: http://svn.nq.pl/zasoby/C++,%20OpenGL /06%20Elementarne%20obiekty%20geometryczne/Błąd objawia się tym, że po skompilowaniu okno OpenGL'a jest puste. Myślę że problem może wynikać z posiadania złych bibliotek, jednak to są tylko przypuszczenia, które mogą nie być słuszne. Jeśli komuś działa program prawidłowo (tj. okno wewnątrz nie jest puste) - proszę o wgranie gdzieś plików nagłówkowych i używanych bibliotek statycznych oraz zamieszczenie linka. Jeśli ktoś nie ma gdzie wgrać plików, a program działa u niego prawidłowo proszę dać stosowną informację w tym temacie. /edit: Żeby uniknąć zbędnych postów - informacje jak uzyskać dostęp do repozytorium znajdują się pod adresem: http://archiwum.ddt.pl/?TextId=4294 |
|
Drraven |
» 2011-01-25 21:26:01 Start:Rozczarowałem te wasze przykłady ;) Użyte biblioteki OpenGL, Glut i X11 (do obsługi okien w linuxie (zapomniałem to wyłączyć)). Mój tak jakby log co dodałem do plików. Tutaj. ScreenShooty na potwierdzenie:Linie: Tutaj. Prymitywy: TutajPunkty: TutajSource files:(nie odpowiadam za kodowanie polskich znaków - dostałem je w takiej formie jakiej je oddaje) Linie: linie.cppPrymitywy: prymitywy.cppPunty: punkty.cppPliki wykonywalne:Linie: Linie: liniePrymitywy: prymitywyPunty: punktyKompilator:GNU GCC LINKER:-lglut -lGL -lGLU Podsumowanie:Błąd wystąpił tylko w pliku prymitywy.cppBłędy: $ g++ -o prymitywy prymitywy.cpp -lglut -lGL -lGLU prymitywy.cpp: In function `void Display()`: prymitywy.cpp:238: error: `strlen` was not declared in this scope
Rozwiązanie:Dodanie #include <string.h> By móc używać: strlen w kodzie. Dziękuje i pozdrawiam Drraven. |
|
Łukasz123 |
» 2011-02-09 18:01:59 Odpowiedź po ponad 2latach. hardkor :P
|
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-02-09 18:21:34 Ważne, że jest ;p |
|
Drraven |
» 2011-02-09 19:04:11 Bo teraz na poważnie chciałem się wziąć za opengl (wcześniej widziałem ten temat) no to kompiluje działa. kompiluje działa. kompiluje nie działa (brakowało nagłówka). No to już wam to dałem ;) I jak ładnie to zaprezentowałem ;) --- http://drraven.xaa.pl |
|
agatmar |
open GL » 2011-04-05 15:02:47 Witam, ja również mam problem z uruchomieniem przykładów z kursu i przyznam, że nie wiem dlaczego. Mam kompilator Dev-C++ (zastanawiam się czy może tu jest pies pogrzebany, może powinnam zainstalować visual c++ ) Ściągnęłam bibliotekę GLUT Przy kompilacji pierwszego programu z kursu- kwadrat pokazuje się błąd : 8 C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\Pierwszy openGL.cpp In file included from C:/Documents and Settings/Admin/Pulpit/Pierwszy openGL.cpp
50 C:\Dev-Cpp\include\GL\glut.h redeclaration of C++ built-in type ` wchar_t'
czy ktoś jest w stanie stwierdzić w czym jest rzecz???? co powinnam poprawić? |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-05 15:09:46 Strzelam, że zła kolejność dołączania plików nagłówkowych. |
|
agatmar |
» 2011-04-05 15:28:20 Ojej Pan jest jasnowidzem w połączeniu z geniuszem!!! (nigdy nie przypuszczałam że ma to jakieś znaczenie) ALE zamiana tych dwóch instrukcji #include <stdlib.h> #include <GL/glut.h> spowodowała pojawienie się innych błędów
[Linker error] undefined reference to `__glutInitWithExit' [Linker error] undefined reference to `__glutCreateWindowWithExit' [Linker error] undefined reference to `__glutCreateMenuWithExit' [Linker error] undefined reference to `_imp__glClearColor' [Linker error] undefined reference to `_imp__glClear'
i tak dalej i dalej |
|
« 1 » 2 |