Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Wielki problem ;/

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-27 14:16
Autor Wiadomość
Mrowqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-24 19:23:14
Od razu ( już w trakcie instalacji ) znalazłem - tutorek na oficjalnej stronce ( wiki allegro ). Ja jestem początkujący i wolę się uczyć z kursu niż dokumentacji. Tamten kurs po za tym jest po angielsku. Znam trochę angielski - ale nie chcę takiej nauki, bo bym się prawie nic nie nauczył ( prędzej bym angielski opanował ;D ). W każdym razie nie próbowałem ;P Rozumiesz mnie chyba ^^
Ciekawe jak te zaawansowane gry powstają ... Piszą własne biblioteki ? Czy "surowo" :D ? <-- takie moje przemyślenia ^^

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-29676
pekfos
» 2011-03-24 19:29:28
te komercyjne gry zazwyczaj używają DX + silnik gry. dlatego że jest oddzielnie możemy grać w takie gry jak Couter-Strike która działa na silniku z Half-Life'a
P-29678
szyx_yankez
» 2011-03-24 19:39:29
tego typu biblioteki są obszerne. lepiej poszukaj oficjalnej dokumentacji.
Dokumentacja to nie to samo, trudno zacząć pisać grę(w danej bibliotece) z samej dokumentacij. Tutorial pokazuje nam jak składać wszystkie funkcje opisane w dokumentacij a by powstało coś poprawnie działającego. Z dokumentacij zacznie nam się znacznie łatwiej korzystać gdy mamy podstawy z kursu czyli wiemy co nieco o bibliotece.
Można się dowiedzieć za ile będzie on tak mniej więcej skończony ? ;D
2 miesiące? Trudno powiedzieć...
P-29680
Mrowqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-25 15:38:34
2 miesiące niezbyt długo, może WinAPI się pouczę ;D
Co do DX i silnika gry: DX - będę musiał poczytać, a o silniku gry słyszałem nie raz ( nie wiem zbyt dużo o tym, ale mniej więcej wiem o co chodzi ^^ ).

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-29720
pekfos
» 2011-03-25 15:54:28
a o silniku gry słyszałem nie raz
chyba źle mnie zrozumiałeś. Twórcy gry po prostu usuwają większość implementacji z pliku .exe tworząc zewnętrzny zasób gry. Nie ma jednego silnika dla wszystkich gier.
P-29722
Mrowqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-25 16:02:13
Niezbyt rozumiem to co napisałeś, ale nie chodzi mi o to, że każda gra ma ten sam silnik ... Po czym to wywnioskowałeś :P ? Moje rozumienie silnika gry to coś w rodzaju fizyki ( obiekty, poruszanie się itp ), ale nie jestem tego pewien ... Słyszałem o darmowych silnikach do gier ( choćby np. do MMORTS przeglądarkowych - ogame [silnik] :D ), ale też, że te bardziej zaawansowane gry powstają tak, że firma sama sobie pisze silnik ... <-- wiem, że tam może być mnóstwo błędów ^^

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-29726
SeaMonster131
» 2011-03-25 16:25:56
Moje rozumienie silnika gry to coś w rodzaju fizyki ( obiekty, poruszanie się itp ), ale nie jestem tego pewien ...

silnik gry to jakieś funkcje np silnik graficzny zrobiony w DX może wyglądać tak:

C/C++
int main()
{
    Silnik->StworzOkno( "Crysis 3", 1024, 768 );
   
    while( 1 )
    {
        Silnik->WysObiekty();
    }
   
}
:)
P-29728
Mrowqa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-25 16:32:42
Powiedzmy, że rozumiem piąte przez dziesiąte :D Nie wiem w ogóle co to DX :D
P-29731
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona