Mrowqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-24 19:23:14 Od razu ( już w trakcie instalacji ) znalazłem - tutorek na oficjalnej stronce ( wiki allegro ). Ja jestem początkujący i wolę się uczyć z kursu niż dokumentacji. Tamten kurs po za tym jest po angielsku. Znam trochę angielski - ale nie chcę takiej nauki, bo bym się prawie nic nie nauczył ( prędzej bym angielski opanował ;D ). W każdym razie nie próbowałem ;P Rozumiesz mnie chyba ^^ Ciekawe jak te zaawansowane gry powstają ... Piszą własne biblioteki ? Czy "surowo" :D ? <-- takie moje przemyślenia ^^
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
pekfos |
» 2011-03-24 19:29:28 te komercyjne gry zazwyczaj używają DX + silnik gry. dlatego że jest oddzielnie możemy grać w takie gry jak Couter-Strike która działa na silniku z Half-Life'a |
|
szyx_yankez |
» 2011-03-24 19:39:29 tego typu biblioteki są obszerne. lepiej poszukaj oficjalnej dokumentacji. |
Dokumentacja to nie to samo, trudno zacząć pisać grę(w danej bibliotece) z samej dokumentacij. Tutorial pokazuje nam jak składać wszystkie funkcje opisane w dokumentacij a by powstało coś poprawnie działającego. Z dokumentacij zacznie nam się znacznie łatwiej korzystać gdy mamy podstawy z kursu czyli wiemy co nieco o bibliotece.
Można się dowiedzieć za ile będzie on tak mniej więcej skończony ? ;D |
2 miesiące? Trudno powiedzieć... |
|
Mrowqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-25 15:38:34 2 miesiące niezbyt długo, może WinAPI się pouczę ;D Co do DX i silnika gry: DX - będę musiał poczytać, a o silniku gry słyszałem nie raz ( nie wiem zbyt dużo o tym, ale mniej więcej wiem o co chodzi ^^ ).
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
pekfos |
» 2011-03-25 15:54:28 a o silniku gry słyszałem nie raz |
chyba źle mnie zrozumiałeś. Twórcy gry po prostu usuwają większość implementacji z pliku .exe tworząc zewnętrzny zasób gry. Nie ma jednego silnika dla wszystkich gier. |
|
Mrowqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-25 16:02:13 Niezbyt rozumiem to co napisałeś, ale nie chodzi mi o to, że każda gra ma ten sam silnik ... Po czym to wywnioskowałeś :P ? Moje rozumienie silnika gry to coś w rodzaju fizyki ( obiekty, poruszanie się itp ), ale nie jestem tego pewien ... Słyszałem o darmowych silnikach do gier ( choćby np. do MMORTS przeglądarkowych - ogame [silnik] :D ), ale też, że te bardziej zaawansowane gry powstają tak, że firma sama sobie pisze silnik ... <-- wiem, że tam może być mnóstwo błędów ^^
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
SeaMonster131 |
» 2011-03-25 16:25:56 Moje rozumienie silnika gry to coś w rodzaju fizyki ( obiekty, poruszanie się itp ), ale nie jestem tego pewien ... |
silnik gry to jakieś funkcje np silnik graficzny zrobiony w DX może wyglądać tak: int main() { Silnik->StworzOkno( "Crysis 3", 1024, 768 ); while( 1 ) { Silnik->WysObiekty(); } } :) |
|
Mrowqa Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-25 16:32:42 Powiedzmy, że rozumiem piąte przez dziesiąte :D Nie wiem w ogóle co to DX :D |
|
1 2 « 3 » 4 |