[C++] Ułożenie "klocków" ;)
Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-28 22:18
SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-28 21:49:39 Tak :) Ok... dzięki za wszelką pomoc malan :) Teraz tylko mi został współrzędna Y, bo zwiększa się tylko przy jednym klocku... bl[ i ].y = 100; bl[ i ].x = 0;
if( i >= 1 ) { if( i % 8 == 0 ) { bl[ i ].y += 30; } bl[ i ].x +=( 100 + bl[ i - 1 ].x ); if( i == 8 ) bl[ i ].x = 0; if( i == 16 ) bl[ i ].x = 0; if( i == 24 ) bl[ i ].x = 0; }
Wiem dlaczego tak się dzieje, ale znowuż...jak to rozwiązać..? Ahh, ale to ciut skomplikowane heh :D |
|
SeaMonster131 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-28 22:01:48 Udało sie :) bool dodaj1 = false, dodaj2 = false, dodaj3 = false;
bl[ i ].y = 100; bl[ i ].x = 0;
if( i >= 1 ) { if( i % 8 == 0 ) { if( !dodaj3 && dodaj2 && !dodaj1 ) { dodaj3 = true; dodaj2 = false; dodaj1 = false; } if( !dodaj2 && dodaj1 && !dodaj3 ) { dodaj2 = true; dodaj3 = false; dodaj1 = false; } if( !dodaj1 && !dodaj2 && !dodaj3 ) { dodaj1 = true; dodaj2 = false; dodaj3 = false; } } if( dodaj1 ) bl[ i ].y = 130; if( dodaj2 ) bl[ i ].y = 160; if( dodaj3 ) bl[ i ].y = 190; bl[ i ].x +=( 100 + bl[ i - 1 ].x ); if( i == 8 ) bl[ i ].x = 0; else if( i == 16 ) bl[ i ].x = 0; else if( i == 24 ) bl[ i ].x = 0; }
Może i dało sie to prościej zrobić, ale ja na razie tak umiem :) Naprawde dzięki wielkie malan !! :) |
|
malan |
» 2011-03-28 22:18:33 Spoko ;) Jakbyś chciał krótsze rozwiązanie to po prostu napisz ;). Twój sposób, hm... - weź najlepiej kartę i długopis, narysuj te klocki, wylicz pozycję każdego klocka, a potem to przełóż na algorytm ;) Takie proste metody działają najlepiej ;) |
|
1 « 2 » |