[Konsola, C++] Poruszanie obiektem za pomocą strzałek
Ostatnio zmodyfikowano 2007-12-12 16:30
Pito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Konsola, C++] Poruszanie obiektem za pomocą strzałek » 2007-12-12 14:48:01 Mam programik w którym trójkąt ma się również przemieszczać góra dół i prawo lewo za pomocą strzałek, no i na tych strzałkach sie rozwaliłem bo nie mogłem znaleźć nic gdzie jest to sensownie wytłumaczone. #include <iostream.h> #include <conio.h> #include "console.ddt" using namespace ddt::console; main() { char z; int x, y, i, b, pl = 0, gd = 0 ; cout << "Podaj znak jakim chcesz narysowac figure"; cin >> z; cout << "Podaj wielkość figury" << "\n od 1 do 25 : " << endl; cin >> b; if( b > 25 ) { cout << " za dużo!!!"; getch(); b = 25; } clrscr(); char key; cin << key; switch( key ) { case vk_up: { gd++; break; } } for( i = 0, x = 1 + pl, y = 25 - gd; i < b; i++, x++, y-- ) { gotoxy( x, y ); cout << z; } for( i = 0, x = 1 +( b - 1 ) + pl, y = 25 -( b - 1 ) - gd; i < b; i++, x++, y++ ) { gotoxy( x, y ); cout << z; } for( i = 0, x = 1 + pl, y = 25 - gd; i < b; i++, x = x + 2 ) { gotoxy( x, y ); cout << z; } getch(); } Piotrek jak byś mógł to napisz jak to zrobić lub z jakiej biblioteki skorzystać. Z góry dzięki;) |
|
DejaVu |
» 2007-12-12 15:01:16 Praktyczny przykład wykorzystania strzałek znajdziesz w temacie: http://ddt.pl/forum/?Tid=26. Obsługa klwaiatury za pomocą strzałek (powinno się kompilować nie sprawdzałem): #include<conio.h> int main() { bool koniec = false; while( koniec == false ) { unsigned char znak = getch(); switch( znak ) { case 0: case 224: znak = getch(); switch( znak ) { case 72: break; case 80: break; case 75: break; case 77: break; } znak = 0; break; case 13: break; case 27: koniec = true; break; } } return( 0 ); }
|
|
Pito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2007-12-12 16:30:10 Wielkie dzięki działa:D |
|
« 1 » |