Heh... mógłbyś jeszcze pomóc ze scrollowaniem tego xD Narazie takie coś mi wyszło
#include <SDL/SDL.h>
SDL_Surface * ekran = NULL;
SDL_Surface * ludek = NULL;
SDL_Surface * grass = NULL;
SDL_Rect rPole, MapaDestination;
SDL_Event zdarzenie;
int map_x=0, map_y=0;
bool koniec = false;
Uint8 * keystate = SDL_GetKeyState (NULL);
int x;
int main(int argc, char *args[])
{
SDL_Init(SDL_INIT_EVERYTHING);
ekran = SDL_SetVideoMode(1000, 500, 32, SDL_SWSURFACE);
grass = SDL_LoadBMP("sprite/grass.bmp");
ludek = SDL_LoadBMP("sprite/ludek1.bmp");
int pole[10][19] = {
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0},
};
for(int i=0;i<10;i++)
{
for(int j=0;j<19;j++)
{
if(pole[i][j]==0)
{
SDL_BlitSurface(grass, NULL, ekran, &rPole);
}
if(pole[i][j]==1)
{
SDL_BlitSurface(ludek, NULL, ekran, &rPole);
}
rPole.x=rPole.x+50;
}
rPole.y=rPole.y+50;
rPole.x=0;}
while (koniec != true)
{
while (SDL_PollEvent ( & zdarzenie ))
{
if(zdarzenie.type == SDL_QUIT)
{
koniec = true;
}
}
if(keystate [SDLK_RIGHT]){x++;}
MapaDestination.x = x;
SDL_Flip(ekran);
}
}
Ta pętla rysująca powinna być raczej przed pętlą główną nie ? Bo spróbowałem i mi coś dziwnego wychodziło ;p
___________________________________________________________________
Bo tak ogólnie rzecz biorąc, to nawet w szkole informatyki nie mam, ale w przyszłości chciałbym zostać programistą, lecz narazie moge się uczyć jedynie z internetu ;P Problem w tym że nie mam nikogo do pomocy, a liczba materiałów też jest ograniczona(a niby to internet xD). Tak pomyślałem sobie żeby przełożyć cały materiał z LazyFoo na język polski i dopiero wtedy zacząć się uczyć poważniej SDLa, ale troszke z tym roboty.