blojayble Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problemy z GLUT. » 2011-04-10 21:16:57 Na początku chciałbym przywitać serdecznie wszystkich użytkowników. :)
Mam pewien, często spotykany problem związany z nauką openGL. Od pewnego czasu uczę się c++ i chciałbym poszerzyć swoją wiedzę o obsługę biblioteki graficznej jaką jest openGL. Zacząłem od kursu znajdującego się na tej stronie Pana Janusza Ganczarskiego. Próbowałem w różnych środowiskach programistycznych i zdecydowałem się na Code::Blocks.
Ściągnąłem bibliotekę GLUT, aby móc kompilować przykłady, jednakże już na samym początku zostałem zasypany masą błędów kompilatora. Szukałem pomocy i znajdowałem błędy, wpisywałem frazy do kompilatora i powoli zaczęło się przerzedzać w Bulid messages jednakże nie mogę zlikwidować pewnych błędów. Jest to undefinied reference. Odnosi się do każdej użytej funkcji.
Oto i owy kod:
#include <GL/glut.h> #include <stdlib.h>
void Display() { glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glBegin( GL_POLYGON ); glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 ); glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 ); glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 ); glEnd(); glFlush(); glutSwapBuffers(); }
void Reshape( int width, int height ) { Display(); }
enum { EXIT };
void Menu( int value ) { switch( value ) { case EXIT: exit( 0 ); } }
int main( int argc, char * argv[] ) { glutInit( & argc, argv ); glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB ); glutInitWindowSize( 400, 400 ); glutCreateWindow( "Kwadrat 1" ); glutDisplayFunc( Display ); glutReshapeFunc( Reshape ); glutCreateMenu( Menu ); #ifdef WIN32 glutAddMenuEntry( "Wyjście", EXIT ); #else glutAddMenuEntry( "Wyjscie", EXIT ); #endif glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON ); glutMainLoop(); return 0; }
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam jeszcze raz. |
|
DejaVu |
» 2011-04-10 21:48:32 Ołkej ziom :P wklej nam błędy, a będziemy Ci radzić :) Z wróżenia nie jesteśmy najlepsi :) |
|
blojayble Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-10 21:59:05 obj\Debug\main.o(.text+0x2a)||In function `Z7Displayv':| C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|15|undefined reference to `_imp__glClearColor'| obj\Debug\main.o(.text+0x38):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|18|undefined reference to `_imp__glClear'| obj\Debug\main.o(.text+0x59):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|21|undefined reference to `_imp__glColor3f'| obj\Debug\main.o(.text+0x67):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|24|undefined reference to `_imp__glBegin'| obj\Debug\main.o(.text+0x88):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|27|undefined reference to `_imp__glVertex3f'| obj\Debug\main.o(.text+0xa9):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|28|undefined reference to `_imp__glVertex3f'| obj\Debug\main.o(.text+0xca):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|29|undefined reference to `_imp__glVertex3f'| obj\Debug\main.o(.text+0xeb):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|30|undefined reference to `_imp__glVertex3f'| obj\Debug\main.o(.text+0xf2):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|33|undefined reference to `_imp__glEnd'| obj\Debug\main.o(.text+0xf9):C:\Documents and Settings\Zolw\Pulpit\New World\new\main.cpp|36|undefined reference to `_imp__glFlush'| ||=== Build finished: 10 errors, 0 warnings ===|
Proszę. :) Ale powiedziałem przecież jakie błędy mam "[...] jednakże nie mogę zlikwidować pewnych błędów. Jest to undefinied reference. Odnosi się do każdej użytej funkcji. " Jak widać chyba się źle wysłowiłem. ;) OK, my bad, nie powiedziałem że w błędach jest przedrostek _imp__ przed owymi funkcjami. Więc mogło by to być źle zinterpretowane. |
|
DejaVu |
» 2011-04-10 22:24:46 |
|
blojayble Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-11 16:47:35 W Bulid options -> linker settings mam te biblioteki.
Wyskakuje mi:
ld.exe||cannot find -l-lopengl32 -lglu32 -lglut32|
Rozumiem że nie może znaleźć tych bibliotek, gdzie one powinny być, aby nie wyskakiwały błędy? |
|
malan |
» 2011-04-11 22:17:21 A gdzie je wypakowałeś? Tzn. gdzie masz całą bibliotekę? |
|
blojayble Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-13 16:23:27 Ok, już nie ważne. |
|
« 1 » |