Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro - Blokowanie ludka

Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-12 19:10
Autor Wiadomość
Daavis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro - Blokowanie ludka
» 2011-04-11 20:36:37
Więc od razu przejdę do rzeczy. Chodzi mi o to żeby ustalić co się będzie działo z ludkiem kiedy natrafi na ścianę.
Coś takiego:
ściana + ludek = block(nie da się przejść)
ludek + kolce = życie - 1
Jestem początkujący więc proszę o dokładny przykład i wyjaśnienie ;)

Z góry dziękuje i pozdrawiam Daavis .
P-30626
dmx81
» 2011-04-11 20:46:58
proponuje wziac do reki kartke w kratke i olowek - aby dobrze zrozumiec problem i samemu moc go w przyszlosci rozpisac, a nie uzywajac gotowego kodu.

a sytuacja bedzie wygladala tak:

ludek,sciana,klocek - zapewne bitmapy - prostokaty (w tym tekscie bitmapa - struktura zawierajaca obrazek)
kazda z bitmap ma swoje wspolrzedne x,y oraz szerokosc i wysokosc
teraz narysuj sobie rozne kombinacje polozen tych obiektow, a zauwazysz ze kolizja nastapi wtedy, gdy:
- ludek.x+ludek.szerokosc >sciana.x && ludek.x < sciana.x+sciana.szerokosc - zgadza sie?

jesli tak, to powinienes zauwazyc, ze ten warunek bedzie oznaczal kolizje, ale nie w kazdym przypadku.
powiedzmy, ze rzeczywiscie ludek przecina wspolrzedne x sciany, ale znajduje sie na calkiem innej wysokosci - i tu zadanie dla ciebie, rozpisz poprawnie warunek takze dla wspolrzednych y - kiedy wystepuje kolizja (pamietaj, ze w allegro w dol rosnie y, w gore maleje)

P-30628
malan
» 2011-04-11 20:52:26
Dokładnego przykładu nie dostaniesz, bo podałeś za mało szczegółów. Trochę inaczej to będzie wyglądało dla mapy kafelkowej, trochę inaczej dla mapy izomerycznej, trochę inaczej dla zwykłej bitmapy, na której wyświetlasz... inne bitmapy ;p. Ogólnie rzecz biorąc to pytasz to tak zwane kolizje. Tematów, na Naszym forum o tym znajdziesz całe multum ;)