Witam. Tworze pierwszą minigierke na moim silniku( http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2026 ), wszystko działa więc chciałem zrobić mape kaflowe. Zobiłem sobie taklice:
int Mapa [32][24]={
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,
2,2,2,2,2,2,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,2,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,2,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,2,2,2,2,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,2,3,0,0,0,0,0,2,0,0,0,3,0,0,2,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,
};
stworzyłem potrzebne mi zmienne:
LiczbaMurkow = 0;
LiczbaBotow = 0;
int murkekdododaniaX[999];
int murkekdododaniaY[999];
int botdododaniaX[999];
int botdododaniaY[999];
int przpozgraczax;
int przpozgraczay;
czytam tablice:
for( int aX = 0; aX < 32; aX+=1 )
{
for( int aY = 0; aY < 24; aY+=1 )
{
if( Mapa[ aX ][ aY ] == 1 ){ przpozgraczax = aX*32; przpozgraczay = aY*32; GrX = aX*32; GrY = aY*32; }
if( Mapa[ aX ][ aY ] == 2 ){ murkekdododaniaX[LiczbaMurkow]=aX*32; murkekdododaniaY[LiczbaMurkow]=aY*32; LiczbaMurkow+=1; }
if( Mapa[ aX ][ aY ] == 3 ){ botdododaniaX[LiczbaBotow]=aX*32; murkekdododaniaY[LiczbaMurkow]=aY*32; LiczbaBotow+=1; }
}
}
i tworze wszystkie obiekty:
GRACZ Gracz( przpozgraczax, przpozgraczay );
MUREK *Mur[LiczbaMurkow];
for(int u=0; u<=LiczbaMurkow; u++)
{
Mur[u] = new MUREK( murkekdododaniaX[u],murkekdododaniaY[u],1,3 );
}
BOT *Bot[LiczbaBotow];
for(int z=0; z<=LiczbaBotow;z++)
{
Bot[z] = new BOT( botdododaniaX[z]+2, botdododaniaY[z]-2 );
}
Obiekty się tworzą ale pionowo, z prawej strony i nie do końca dobrze. Screen: http://www.speedyshare.com/files/28133426/s.JPG