[OGL] ziemia jako powierzchnia...
Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-25 17:56
albatross201 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OGL] ziemia jako powierzchnia... » 2011-04-25 15:35:50 Witam. Szukałem ale nie znalazłem jak zbudwoać powierzchnie w OGL? Np. dla pustyni...powinny byc jakies wzniesienia itd. Potem bedzie sie na tym stawialo rozne budynki czy inne potrzebne mi rzeczy. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-04-25 16:02:56 Zrób heightmape albo model i już :D |
|
dmx81 |
» 2011-04-25 17:56:39 tak w bardzo uproszczony sposob:
patrzac na kartke w kratke, punkty przeciecia to beda twoje wierzcholki. na kartce sa one plaskie, wiec powiedzmy maja wspolrzedna y = 0 (lub jakakolwiek wartosc, ale rowna dla kazdego wiercholka). chcac zrobic powierzchnie ze wzniesieniami itd, musisz dla poszczegolnych wiercholkow dodac/odjac jakas wartosc do/od zmiennej y - co spowoduje, ze powstana wzniesienia, doliny. te wspolrzedne musialbys wrzucic do jakiejs tablicy, a pozniej wyswietlac je za pomoca jakiegos algorytmu, tworzac TRIANGLES_STRIP, QUADS_STRIP, ewentualnie linie laczace kolejne wierzcholki, pozniej mozesz wypelnic utworzone wielokaty teksturami, kolorem.
ogolnie nie ma czegos takiego, jak powierzchnia w OGL - tu wszystko zalezy od twojej wyobrazni + umiejetnosci wyrazenia tego za pomoca kodu i matematyki - nawet jesli narysujesz powierchnie - to budynki nie koniecznie beda na niej staly , poniewaz "LYZKA NIE ISTNIEJE" - musisz napisac odpowiednie zaleznosci.
trudno tez pisac cos wiekszego, na biezaco (choc samm tez tak robie, wyprobowujac nowe tricki) - chcac napisac jakas fajna powierzchnie - zaplanuj to najpierw - czyli jak pisalem wczesniej, sproboj z kartka w kratke, narysuj iles tam wielokatow, przy kazdym napisz jego wspolrzedne - pozniej przenies to do kodu w postaci tablic i sprobuj wyswielic |
|
« 1 » |