Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

ogl wyswietlanie 2D

Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-27 13:05
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
ogl wyswietlanie 2D
» 2011-04-27 01:09:50
Witam. Zna ktoś jakiś kurs z którego nauczę się wyświetlać i manipulować(vertex) texturami? Wyświetlanie 2D( chcę to napisać na potrzeby własnego silnika ).
P-32071
yoogi
» 2011-04-27 02:51:21
cpp0x.pl ;]
P-32072
McAffey
» 2011-04-27 07:32:35
@up a dokładniej - » KursyKurs OpenGL, C++ kurs ;)
P-32073
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-27 07:42:23
Tak, tyle że tu trzeba mieć gluta, a ja mam czysty nos :D Jak w codeblock tworzyłem projekt gluta to nie chciało mi przyjąć go... próbuje inaczej :p
P-32074
dmx81
» 2011-04-27 08:37:02
ten kurs ci w spokojnosci wystarczy :)
do manipulowania tym, co piszesz, nie uzywasz gluta - poczytaj rozdzial o teksturach i o prymitywach. jesli chcesz robic grafike 2d, robisz tak:

rysujesz GL_QUAD'a, nakladasz na niego teksture i tyle :) wiecej obrazkow? -> wiecej GL_QUAD'ow z teksturami, tekstury robisz przez:

utworz zmienna na "uchwyt" tekstury (lub tablice na wiele)
generuj je
podlacz ktora ma byc aktywna
ustaw jej parametry (filry, srodowisko)
zbuduj

podlacz nastepna + powtorz to, co wyzej

pozniej rysowanie prymitywow, przed czym podlaczasz odpowiednia teksture (glBindTexture...)
i wazne, aby zalaczyc glEnable(TEXTURE_2D)
a po rysowaniu tekstur wylaczyc(glDisable...) bo moga rozne dziwne rzeczy sie dziac

To wszytsko jest w kursie

problemem moze byc jedynie przeksztalcenie obrazka do odpowiedniego formatu, ja pisze w Qt, wiec tu mam automatyczne generowanie z bmp (i innych) do formatu GL, ale na necie jest duzo roznych "loaderow" i przykladow

jak juz bedziesz mial swoje oteksturowane prostokaty, poruszasz nimi i obracasz przez normalne przeksztalcenia (glTranslatef, glScalef,glRotatef)
macierz projekcji ustaw sobie na glOrtho2D (bo nie potrzebna ci perspektywa z 3D?)
mozesz pobawic sie pozniej mieszaniem kolorow (przezroczystos, ladne wyniki powinny sie pokazac:) tylko przy blendingu musisz wylaczyc testowanie glebi - glDisable(GL_DEPTH_TEST), a zalaczac je, jesli zalezy ci na ukrywaniu 'dalej polozonych´ obrazkow, bo mimo, ze bedzie to 2d, mozesz smialo podawac wspolrzedna z - wlasnie w celu ukrywania dalej polozonych, jesli na siebie najda... powodzenia

ps>> zamiast GL_QUAD jest tez mozliwosc RECT'ow, ale podobno wolniejsze (ulatwione rysowanie, bo podajesz tylko 1 wierzcholek i wys+szer, ale pisza, ze ten typ jest "mniej wspierany w ogl")
P-32075
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-27 09:27:26
To mi wystarczy? http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Tekstury/233 ^^ Chyba będę musiał więcej poczytać bo trzeba się ogólnie zorientować w ogl :]
P-32077
dmx81
» 2011-04-27 13:05:37
no najlepiej by bylo,jakbys przerobil ten kurs caly.glutem sie nie przejmuj,tez go nie uzywam,autor uzywa go do obslugi okna i klawiatury,myszki. Tu jednak czegos musisz uzyc,sdl?allegro? Sprawdz na google kombinacje tych bibliotek z opengl. To ogolnie zeby zaczac,a pozniej mozesz smialo przerobic kurs,opuszczajac sekcje gluta,czyli listing tworzenia menu podrecznego-zbedne,obsluga klawiatury-tu sam bedziesz musial napisac wg uzywanej biblioteki. A pozniej interesuj sie wylacznie funkcjami ogl.  Jesli nie wiesz jak zaczac,bardzo polecam sciagniecie Qt creatora, a poprowadze cie dalej:p tam duzo prosciej o obsluge okna,wgrywanie tekstur itd,czyli nie bedziesz sie musial babrac z niczym wiecej,jak tylko samym ogl
P-32079
« 1 »
  Strona 1 z 1