Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

While nie chce działać.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-28 00:55
Autor Wiadomość
WeNoN
Temat założony przez niniejszego użytkownika
While nie chce działać.
» 2011-04-27 23:42:05
Witam wszystkich, jestem początkującym w dziedzinie programowania ale uważnie czytam każdą lekcję dla początkujących. Kiedy spróbowałem napisać własna gierkę to pojawił się problem z while. Po skomplikowaniu to tak jak by tej komendy nie było. Gra polega na tym by odgadnąć liczbę którą komp wylosuje. Niestety po wpisaniu jakiej kolwiek liczby to poinformuje mnie, że jest za duża bądź za mała ale na tym koniec i zamyka aplikacje. A według mnie, while powinno wrócić do ponownej możliwości odgadnięcia liczby dopóki nie zostanie odgadnięta. Kod który podaje nie jest całym kodem gry, resztę dopiszę gdy rozwiążę problem z while w pierwszej opcji (łatwy). Co ja robie nie tak?

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
int main()
{
    int a;
    int x;
    int b;
    int y;
    int c;
    int z;
    cout << "Witaj w mojej pierwszej grze komputerowej autorstwa nie twojego XDD" << endl;
    cout << "Gra polega na odgadnieciu liczby ktora komputer wylosowal." << endl;
    cout << "\n Poziom trudnosci:" << endl;
    cout << "1-Latwy\n2-sredni\n3-trudny\n\nWpisz odpowiednia liczbe a nastepnie kliknij enter." << endl;
    int menu;

    do{

    cin >> menu;

    switch (menu)
        case 1:
        {
            srand( time( NULL ) );
            x = ( rand () % 10 ) + 1;
            cout << "Wylosowano liczby od 1 do 10, odgadnij jaka to liczba." << endl;
            do{
            cin >> a;
                if (a > x)
                {

                    cout << "Wpisales za duza liczbe, sporbuj odgadnac jeszcze raz." << endl;

                    if (a < x)
                    {
                        cout << "Wpisales za mala liczbe, sprobuj odgadnac jeszcze raz." << endl;