aimo1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro] Rotacje » 2011-04-29 17:35:42 Kolejne moje pytanie lecz tym razem nie techniczne.
chodzi o obroty , jak zrobic aby obiekt obracał się wokół własnej osi?
korzystając z dokumentacji allegro bitmapa obraca się wokół środka ekranu.
proszę o odpowiedź.
ps.jeśli był taki temat prosił bym o wskazanie go
|
|
DejaVu |
» 2011-04-29 17:38:44 |
|
aimo1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-29 17:45:54 właśnie o tą dokumentacje mi chodziło. bitmapa ma się obracac ale nie wiem jak zrobic aby zmiejszyc odległośc od środka "rotacji" tzn aby obiekt kręcił się w kółko bez przemieszczania |
|
McAffey |
» 2011-04-29 18:15:52 jak zrobic aby obiekt obracał się wokół własnej osi? korzystając z dokumentacji allegro bitmapa obraca się wokół środka ekranu. |
Dzięki tej funkcji którą podał Ci DejaVu bitmapa obraca się wokół własnej osi, musisz mieć coś źle w kodzie, skompiluj sobie przykład z dokumentacji ;) |
|
aimo1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-29 18:25:19 ehh.. znowu nikt mnie nie rozumie właśnie to zrobiłem!!!!!! ale obrazek obraca się na około ekranu . chodzi mi oto aby obrazek pojawił się w lewym górnym rogu a następnie się obracał pozostając tam . a zresztą to mam zamiar za pomocą tego animacje a takie kręcenie nic mi nie da . |
|
dmx81 |
» 2011-04-29 18:33:23 pokaz kod, jakim obracasz i rysujesz ten obrazek |
|
aimo1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-29 18:38:14 cpp #include <allegro.h> int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 ); install_timer(); BITMAP * bufor = create_bitmap( 640, 480 ); if( !bufor ) { allegro_exit(); return 0; } BITMAP * obrazek = load_bmp( "obrazek.bmp", default_palette ); float kat = 0; while( !key[ KEY_ESC ] ) { kat += 0.2; clear_to_color( bufor, makecol( 0, 0, 0 ) ); rotate_sprite( bufor, obrazek, 100, 100, ftofix( kat ) ); //Przykład użycia funkcji rotate_sprite blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); } destroy_bitmap( obrazek ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN(); /cpp czyli ten z waszej dokumentacji ato co opisywałem to chciałbym aby tak działało |
|
Gabes |
» 2011-04-29 19:57:40 pivot_sprite( bufor, obrazek, 100, 100, cx, cy, ftofix( kat ) ); .
cx,cy - punkt na obrazku o który obracasz.
|
|
« 1 » 2 |