Skomplikowane dziedziczenie
Ostatnio zmodyfikowano 2011-05-02 12:32
kamillo121 |
» 2011-05-02 12:00:26 Tylko co do tego ma dziedziczenie...
Jeżeli chcesz takie manewry odstawiać to potem nie zasypuj nas tematami, że coś nie działa :) Klasa ma udostępnić interface, który wykonuje jakieś operację na danym obiekcie. Jeżeli klasa A bezpośrednio będzie ingerować w dane z klasy B znajdującej się na księżycu to omyłkowo może skończyć się to crachem (np przez nieodpowiednie wartości pola odpowiadające za newralgiczną cząstkę programu). Jeżeli chcesz zmieniać dane jakiejś klasy, podawaj do metody jako argument wskaźnik na dany obiekt i działaj na nim za pomocą metod itd. |
|
pekfos |
» 2011-05-02 12:06:33 no dobra pare bledow moze popelnilem ale to z pospiechu :P |
taa, pare.. dopiero teraz się dowiadujemy o co chodzi bo nic w pierwszym poście i nazwie tematu się nie zgadza z problemem. |
|
darko202 |
» 2011-05-02 12:11:52 Wydaje mi sie, że za bardzo kombinujesz, a przez to Twoj kod za bardzo sie komplikuje. w C++ pliki nagłowkowe chyba nie do tego słuza, aby manipulowac nimi dynamicznie oczywiscie wszystko mozna sobie wymyslec, ale po co Ci to.
Czy nie duzo prosciej byłoby ? 1. skonstrulowac strukture/klase przechowujaca oczekiwane przez inne obiekty wartosci ? 2. Napisac funkcje/metody ktore odpowiednio reagowalyby na stawiane warunki 3. uczynic element takiej klasy publicznym. Z powazaniem
Darek |
|
pekfos |
» 2011-05-02 12:14:04
uczynic element takiej klasy publicznym. |
jaki element? w poprzednim punkcie mówisz o składowych w liczbie mnogiej :P |
|
Savail Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-05-02 12:32:49 ok dzieki wielkie za cierpliwosc :P i wszystkie odpowiedzi ^^. Moze jakos uda mi sie posklejac mysli i pomysly i cos z tego wyjdzie :D |
|
1 « 2 » |