Sudoku
Ostatnio zmodyfikowano 2011-05-08 21:44
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Sudoku » 2011-05-08 18:31:52 Postanowiłem napisać sobie sudoku. Planszę można zapełnić losując liczby, dopóki nie będą one spełniały wymagań tej gry. Jednak po wylosowaniu tych liczb, plansza powinna pojawić się z kilkoma uzupełnionymi liczbami, tak, aby użytkownik mógł to uzupełnić. Jak określić po uzupełnieniu jakich pól użytkownik będzie mógł rozwiązać planszę? |
|
DejaVu |
» 2011-05-08 18:37:14 Usuń pole - sprawdź czy da się rozwiązać (programistycznie rzecz jasna). Usuń kolejne i sprawdź czy da się rozwiązać :) i tak dalej :) Na początek algorytm nie musi być wydajny - a z czasem jak temat zgłębisz to będziesz wiedział jak to zoptymalizować. Nie da się z góry wszystkiego przewidzieć, więc do niektórych rzeczy po prostu dochodzi się stopniowo :) Możesz ewentualnie spróbować pogooglać - być może jest na to jakieś proste rozwiązanie - jeżeli nic nie znajdziesz to i tak masz już jakiś punkt zaczepienia jak można do tego podejść. |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-05-08 19:34:28 Jak mogę sprawdzić, czy da się rozwiązać? Mam to zrobić, tak jak rozwiązuje się Sudoku? Jeśli tak, to trochę skomplikowane, ale da się zrobić:D. |
|
DejaVu |
» 2011-05-08 20:07:58 Czy ja wiem czy skomplikowane... :) Komputer może sprawdzać każdą kombinację możliwą, natomiast człowiek już niekoniecznie :) |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-05-08 20:19:26 Czyli może sprawdzić, czy jest więcej niż 1 rozwiązanie. Dzięki, już rozumiem jak mogę to zrobić. |
|
absflg |
» 2011-05-08 21:44:35 Nie tylko czy jest jedno rozwiązanie. W sudoku wpisuje się liczbę jedynie wtedy, gdy jest ona na 100% pewna. Trzeba więc zrobić kombinację, w której nie da się "utknąć", tj. nie dochodzi do sytuacji, w której nie możemy wpisać żadnej liczby-pewniaka, tylko musimy strzelać i w razie błędnego strzału wracać do tego ruchu. |
|
« 1 » |