Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wskaznik czy dobrze to rozumiem?

Ostatnio zmodyfikowano 2008-11-13 19:31
Autor Wiadomość
Fletcher
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Wskaznik czy dobrze to rozumiem?
» 2008-11-12 16:47:21
Siema mam pytanie co do wskaźników,oto fragment kodu.
C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
int main()
{
    long long zmienna = 213;
    long long * wskaznik =& zmienna;
    cout << "zmienna=" << zmienna << endl;
    cout << "*wskaznik=" <<* wskaznik << endl;
    getch();
    return( 0 );
}

Mam to rozumieć iż zapis oznacza
long long * wskaznik =& zmienna;
wskaznik dostaje wartość hmmm jak by to powiedzieć "Cyfrowo" :P i przerabia ją na liczbę tak?
P-2517
DejaVu
» 2008-11-12 17:31:30
W jednej z lekcji kursu C++ masz napisane:
[tutorial]Aby pobrać adres dowolnej zmiennej wystarczy napisać: &nazwa_zmiennej.[/tutorial]

Link do lekcji: http://kursy.ddt.pl/?LessonId=20
P-2518
DejaVu
» 2008-11-13 10:35:10
manfred: wyobraź sobie, że osoba która zadała pytanie uczy się swojego pierwszego języka (czyli C++). Zobacz ile użyłeś pojęć, które są związane stricte z assemblerem i co możesz zrozumieć z Twoich zdań wykluczając ze swojego słownika wszystkie pojęcia związane z Assemblerem (segment/offset), oraz coś takiego jak sposób prezentacji danych w programie i jak faktycznie dane są przetwarzane przez program. Nie wspomnę już o instrukcjach, które użyłeś.

P-2524
Fletcher
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-11-13 18:05:57
A czy teraz dobrze to kumam?
C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
int main()
{
    int zmienna1 = 213;
    int tablica[] = { 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 };
    struct
    {
        int liczba;
        long long duzaLiczba;
    } struktura;
    cout << "Adres zmienna1=" <<& zmienna1 << endl << endl;
    cout << "Adres tablica=" <<& tablica << endl;
    cout << "Adres tablica[0]=" <<& tablica[ 0 ] << endl;
    cout << "Adres tablica[1]=" <<& tablica[ 1 ] << endl << endl;
    cout << "Adres struktura=" <<& struktura << endl;
    cout << "Adres struktura.liczba=" <<&( struktura.liczba ) << endl;
    cout << "Adres struktura.duzaLiczba=" <<&( struktura.duzaLiczba ) << endl;
    getch();
    return( 0 );
}
Czyli &zmienna1 pobiera jakiś adres czyli wskaźnik?

C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
int main()
{
    long long zmienna = 213;
    long long * wskaznik =& zmienna;
    cout << "&zmienna=" <<& zmienna << endl;
    cout << "wskaznik=" << wskaznik << endl;
    getch();
    return( 0 );
}

teraz jeżeli będziemy używać "wskaznik" to będzie wyświetlać się adres z zmiennej "zmienna".

C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;
int main()
{
    long long zmienna = 213;
    long long * wskaznik =& zmienna;
    cout << "zmienna=" << zmienna << endl;
    cout << "*wskaznik=" <<* wskaznik << endl;
    getch();
    return( 0 );
}
Tu po prostu otrzymamy dane jakie przypisano do wskaznika poprzez "&zmienna"



 
P-2530
Fletcher
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-11-13 19:13:54
chodziło mi tylko o komentarz pod kodem, kod skopiowany z kursu :)
P-2532
manfred
» 2008-11-13 08:02:35
<<delete>>
P-18621
manfred
» 2008-11-13 14:07:05
Już chyba tak mam, że wyjaśniam najbardziej niskopoziomowo jak tylko się da. Niemniej, <<delete>>.
P-18622
manfred
» 2008-11-13 18:35:48
Jeśli się kompiluje i dobrze działa to tak.
P-18623
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona