black_angel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
gra » 2011-05-17 17:24:49 Witam
Potrzebuje zrobic gre cos na styl popularnego chinczyka. W programowaniu nie jestem za dobra wiec doradzcie mi jak mam zrobic plansze. Mozna zrobic poprostu przez wstawianie tych kolek czy jest jakis prostszy sposob? Pozdrawiam |
|
yoogi |
» 2011-05-17 17:59:34 hmmmm... wyświetl planszę i pionki, a potem za pomocą klawiatury zmieniaj ich położenie (bądź myszki) Niewiem czy to coś pomoże, ale zawsze jakaś odpowiedź :) |
|
Mrowqa |
» 2011-05-17 18:01:25 Jak za dobra nie jesteś to wątpię żebyś napisała chińczyka - chyba, że pod konsolą :D Zdecydowanie radziłbym Ci użyć jakiejś biblioteki :P A co do gry to nie wiem o co dokładnie chodzi. Sprecyzuj. Jeśli chodzi o planszę to po prostu robisz bitmapę w paincie i ładujesz :P ( taki najprostszy i najszybszy sposób :P )
A co do konsoli to by trza było trochę pomyśleć :P Mogłabyś napisać klasę, która przechowuje położenie pionów, i zawiera planszę w stringu :P Problemem było by już pokolorowanie :P ( nie dla mnie :P ). Zawsze mogłabyś je oznaczyć A, B, C ...
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
black_angel Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-05-17 19:30:43 ok dzięki za odpowiedzi ;) |
|
McAffey |
» 2011-05-17 20:16:33 @Mrowqa Ona Ci mówi, że jest początkująca a ty jej klasy polecasz :P @black_angel Musisz się nauczyć obsługi jakiejś biblioteki graficznej (np allegro czy SFML). W jakimś programie graficznym (np paint) narysować sobie swoją planszę i w osobnym pliku swoje pionki, potem po prostu za pomocą odpowiedniej funkcji (z danej biblioteki graficznej - np z allegro 4.4 - masked_blit) wyświetlasz mapę, a na niej swoje pionki. Wtedy musisz sobie do swoich pionków napisać odpowiednią "obsługę", czyli algorytm który będzie nimi sterował, czyli który będzie wyliczał w którym miejscu mapy musi aktualnie rysować danego pionka (oczywiście w zależności od tego ile gracz wylosuje "kostką"), i będzie sprawdzał czy nie zachodzą różne zależności, np czy pionek nie "zbija" aktualnie innego pionka, czy któryś gracz już nie wygrał. Ogólnie rzecz biorąc, chyba za trudny sobie projekt wybrałaś jeśli nie masz jeszcze żadnego doświadczenia. Ale do odważnych świat należy, jeśli Ci na tym zależy to próbuj śmiało, zawsze możesz poradzić się na forum ;) |
|
Mrowqa |
» 2011-05-17 20:48:54 @up no wiem ;P Ale w ogóle trudno coś takiego zrealizować początkującemu :P Jak już nauczy się obsługi jakiejś tam biblioteki ( jest początkująca a polecasz :D to tak jak ja z klasami ) to już nie będzie początkująca :D Tak po za tym przy nauce biblioteki klasa to pestka :D Zwłaszcza, że trzeba co nie co wiedzieć o klasach/strukturach przy niektórych bibliotekach :P I w klasach chyba ten algorytm lepiej by było napisać :P Kod by zdecydowanie ładniej wyglądał i łatwiej byłoby go poprawiać :P A jak pisałem - klasa przy bibliotece to pestka :D
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
kt1117 |
» 2011-05-17 22:01:01 Allegro nie jest obiektowe. |
|
malan |
» 2011-05-17 22:27:12 @Mrowqa: (...)klasa przy bibliotece to pestka :D |
No pewnie, że pestka. Co to za problem napisać klasę: class Flower { public: Flower(); int getFlower() const; void setFlower( int newFlower ); private: int flower; }; Piękna prawda? Dla początkujących wszystko będzie "trudne"... Mi osobiście wydaje się, że OOP to nie pestka w porównaniu do biblioteki. Przy nauce biblioteki największą trudnością jest czytanie dokumentacji w obcym Tobie języku, a ta cała nauka sprowadza się do zapamiętania najważniejszych funkcji/metod i strony z dokumentacją. A przy OOP? Ja programuję już jakiś czas, a nie mogę powiedzieć, że piszę w pełni POPRAWNY kod, zgodny z zasadami programowanie obiektowego. "OOP" != class . No, to tyle. /edit: Fixed ;p |
|
« 1 » 2 |