"wkładanie" struktur do tablic wielowymiarowych
Ostatnio zmodyfikowano 2011-05-19 19:59
pelcowna Temat założony przez niniejszego użytkownika |
"wkładanie" struktur do tablic wielowymiarowych » 2011-05-19 16:57:49 Próbuję zrobić grę, w której mam 10 pionków na planszy 10x20, zdefiniowałam już pionki, niestety za nic nie chce mi wyjść ustawienie ich na planszy ( Póki co mam taki kod (pełno jest tam niepotrzebnych rzeczy - pozostałości po moich próbach samodzielnego ustawienia ich na planszy (między innymi niepotrzebne zmienne)):
#include <cstdlib> #include <iostream>
using namespace std; struct pionek { int ktorygracz, x, y, czystoi; char kierunek; };
int main( int argc, char * argv[] ) { int z, i, x, y, a, b; char plansza[ 10 ][ 20 ]; struct pionek pionki[ 10 ]; for( z = 0; z < 5; z++ ) { pionki[ z ].x = 2; pionki[ z ].y = z + 1; pionki[ z ].ktorygracz = 0; pionki[ z ].czystoi = 1; pionki[ z ].kierunek = 's'; }; for( z = 4; z < 10; z++ ) { pionki[ z ].x = 17; pionki[ z ].y = z + 1; pionki[ z ].ktorygracz = 1; pionki[ z ].czystoi = 1; pionki[ z ].kierunek = 'n'; }; cout << "gra polega na tym, aby wygrac\n"; for( a = 0; a < 20; a++ ) { for( b = 0; b < 10; b++ ) { for( i = 0; i < 10; i++ ) { plansza[ pionki[ i ].x ][ pionki[ i ].y ] = i + 1; }; }; }; cout << plansza; system( "PAUSE" ); return EXIT_SUCCESS; }
Z góry dziękuję za każdą (a zwłaszcza z tą szybką :) ) pomoc.
|
|
DejaVu |
» 2011-05-19 17:06:37 struct RDane { int x; int y; }; int main() { RDane tablica[ 10 ]; RDane tab2[ 20 ][ 20 ]; RDane dana; dana.x = 123; dana.y = 456; tablica[ 0 ] = dana; tablica[ 1 ] = dana; tablica[ 2 ] = dana; tab2[ 0 ][ 0 ] = dana; tab2[ 0 ][ 1 ] = dana; return 0; } |
|
pelcowna Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-05-19 17:32:11 do czego potrzebna mi jest tablica[10]? i jak teraz pionki poukładać w tab2 i wyświetlić je na planszy (tak, gdzie nie ma pionka 0, a tam gdzie są pionki - ich numery)? Strasznie dziękuję za tak szybką odpowiedź poprzednim razem! :) |
|
absflg |
» 2011-05-19 18:10:16 To tylko i wyłącznie przykład tego, jak (tytułowo) "wkładać struktury do tablic wielowymiarowych" ;)
Obawiam się, że "Jak wyświetlić?" to zbyt ogólnikowe pytanie. Nie wiem przecież jaki efekt chcesz osiągnąć. |
|
pelcowna Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-05-19 18:20:17 pisząc wyswietlić miałam na myśli, tak aby po skompilowaniu programu i uruchomieniu pliku .exe gracze widzieli planszę składającą się z 0 i numerów pionków np: 0001000300 0020050040 6000800007 0009000000 coś w ten deser :) |
|
absflg |
» 2011-05-19 19:59:07 Ja bym to zrobił (zakładając nie zmieniania tego co jest) tak:
- Stworzyć tablicę 2D wielkości planszy, wypełnioną zerami.
- Przejść po tablicy pionków i skopiować ich reprezentację liczbową do odpowiednich komórek tablicy (odpowiadających ich położeniu).
- Przejść po tablicy z planszą i wyświetlać po kolei jej komórki przechodząc po każdym wierszu do nowej linii.
Tak na marginesie, to możesz zrobić z planszy klasę, wrzucić do niej tablicę pionków i jej (planszy) rozmiary jako pola i w niej umieścić metodę pokazującą planszę. Jak będziesz robić właściwą treść gry to rozdzielenie wyświetlania od zasad ułatwi ci pisanie. |
|
« 1 » |