jaupl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Błędy w programach » 2011-05-29 16:21:45 Witam.
Jestem początkujący zacząłem robić kurs c++ i jak to każdy natrafiłem na błędy.
Byłbym wdzięczny za odpowiedź w czym ten błąd tkwi w kilku zadaniach domowych kursu zrobionych przeze mnie. oto moje niby programy :
1. Zadanie z działu 23: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-3 /Zmienne-przechowujace-tekst/349
#include <iostream> using namespace std;
int main() { string wyraz; string wyjscie; int c; for( c = 1; c < 10; c++ ) { cout << " podaj wyraz nr :" << c << endl; cin >> wyraz; string wyjscie = wyjscie + wyraz; wyjscie += ", "; wyraz.clear(); } cout << wyjscie << endl; return 0; }
Program się włącza ale po wczytaniu pierwszej zmiennej wyskakuje błąd. ;/
2. Zadanie z poprzednich działów ( bodajże Przekazywanie tablic jednowymiarowych do funkcji ):
#include <iostream> using namespace std;
int wypiszTablice( int tablica[], int ile ) { for( int z = 0; z < ile; z++ ) { cout << tablica[ z ] << endl; } return 0; } void wczytajTablice( int tablica[], int ile ) { for( int z = 0; z < ile; z++ ) { std::cout << "Podaj liczbe " <<( z + 1 ) << ": "; std::cin >> tablica[ z ]; } } int sumujTablice( int tablica[], int ile ) { int a = 0; int z = 0; do { cout << a + tablica[ z ] << endl; z++; } while( z < ile ); return 0; } int main() { int tablica[ 5 ]; wczytajTablice( tablica[], 5 ); wypiszTablice( tablica[], 5 ); sumujTablice( tablica[], 5 ); return 0; }
Tu już całkiem się pomieszałem i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi . Może coś przeoczyłem za sugestie z góry dzięki. :)
Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, ponieważ chciałbym kontynuować naukę języka a jest to nie możliwe bez pełnego opanowania poszczególnych działów . |
|
DejaVu |
» 2011-05-29 17:02:31 Do zad 1: popatrz na tworzenie zmiennej o nazwie wyjscie.
/edit:
Zad 2: Źle przekazujesz tablice do funkcji: Przekazywanie tablic jednowymiarowych do funkcji.
/edit2: