Problem z Zabezpieczenie przed możliwością wprowadzenia błędnych danych
Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-15 21:10
rep28 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z Zabezpieczenie przed możliwością wprowadzenia błędnych danych » 2011-06-12 16:40:19 Tak ja w tytule wiadomosci nie wiem jak zabezpieczyc przed możliwością wprowadzenia błędnych danych, wiec prosze o wyjasnienie i pokazanie tego na tym oto przykladzie (ktory sam stowrzylem):
#include <iostream> #include <ctime> #include <stdlib.h> int main() { srand( time( NULL ) ); int proba = 0; int liczba; int wylos =(( rand() % 999 ) + 1 ); std::cout << "Witaj w mojej grze " << std::endl << "Nalezy odgadnac liczbe" << std::endl; do { std::cout << "wybierz liczbe z przedzialu : 1-1000 : "; proba++; std::cin >> liczba; if( liczba == wylos ) std::cout << "Gratulacje udalo ci sie odgadnac liczbe." << std::endl << "Wylosowana liczba to : " << wylos << " Ilosc prob : " << proba; if( liczba > wylos ) std::cout << "Podana przez ciebie liczba jest wieksza niz wylosowana. Sproboj jeszcze raz." << std::endl; if( liczba < wylos ) std::cout << "Podana przez ciebie liczba jest mniejsza niz wylosowana. Sproboj jeszcze raz." << std::endl; } while( liczba != wylos ); return 0; }
ps: nie odsylac mnie do http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-1 /Obsluga-strumienia-wejsciowego/12.
|
|
WiecznyWem |
» 2011-06-12 16:42:10 std::cin.good() Wiesz co to robi? zwraca true jeżeli wszystko poszło OK. A może by jednak zrobić jakiś warunek? |
|
rep28 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-12 16:51:40 tyle ze nie wiem jak to zastosowac w kodzie (stworzyc warunek) |
|
Mrowqa |
» 2011-06-12 17:02:07 |
|
WiecznyWem |
» 2011-06-12 19:08:12 |
|
SeaMonster131 |
» 2011-06-12 19:10:51 tyle ze nie wiem jak to zastosowac w kodzie (stworzyc warunek) |
1. Użytkownik wpisuje liczbę z przedziału 1 do 1000 2. Jeżeli wpisał literę bądź liczbę <1 lub >1000 to nic nie robisz, możesz liczyć tylko próby i dać stosowny komunikat 3. Jeżeli wpisał liczbę z przedziału 1-1000 no to spr czy liczba sie zgadza albo jest mniejsza/większa 4. No i jeżeli liczba!=wylosowana to pętelka idzie od początku (tj. pkt 1) :) |
|
rep28 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-13 14:11:34 jak by byl ktos taki mily i by mi to POKAZAL jak to zapisac w moim kodzie to bym byl bardzo wdzieczny (w ten sposob bym sobie to zanalizowal i latwiej mi to by bylo zrozumiec :) |
|
DejaVu |
» 2011-06-13 14:32:49 |
|
« 1 » 2 |