Woj3x Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] problem z wykryciem pliku z dźwiękiem » 2011-06-12 22:36:03 Siedzę już nad tym dobre kilka godzin i nie mogę zrozumieć dlaczego nie wykrywa pliku z muzyką Oto kod: #include <allegro.h> #include <stdlib.h>
BITMAP * rysunek = NULL; BITMAP * ufo = NULL; BITMAP * bufor_ekranu = NULL; int ufox = 0, ufoy = 0; int mozna_rysowac = 0; SAMPLE * muzyka = NULL;
void rysuj() { clear_bitmap( bufor_ekranu ); blit( rysunek, bufor_ekranu, 0, 0, 0, 0, rysunek->w, rysunek->h ); masked_blit( ufo, bufor_ekranu, 0, 0, ufox, ufoy, ufo->w, ufo->h ); blit( bufor_ekranu, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); }
void laduj_pliki() { rysunek = load_bitmap( "tlo1.pcx", default_palette ); if( !rysunek ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie moge zaladowac pliku z obrazkiem !\n" ); allegro_exit(); exit( - 1 ); } ufo = load_bitmap( "ufo1.pcx", default_palette ); if( !ufo ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie moge zaladowac pliku z obrazkiem !\n" ); allegro_exit(); exit( - 1 ); } muzyka = load_sample( "x-files.wav" ); if( !muzyka ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie moge zaladowac pliku z muzyką !\n" ); allegro_exit(); exit( - 1 ); } }
void zwolnij_dane() { destroy_sample( muzyka ); destroy_bitmap( rysunek ); destroy_bitmap( ufo ); }
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" ); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 ); clear_to_color( screen, makecol( 0, 0, 0 ) ); set_volume( 255, 255 ); if( !( bufor_ekranu = create_bitmap( 640, 480 ) ) ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Zamalo pamieci potrzebnej do stworzenia bufora ekranu !\n" ); allegro_exit(); return 0; } clear_to_color( bufor_ekranu, makecol( 0, 0, 0 ) ); laduj_pliki(); play_sample( muzyka, 255, 127, 1000, 1 ); rysuj(); while( !key[ KEY_ESC ] ) { if( key[ KEY_UP ] ) { ufoy -= 3; mozna_rysowac = 1; } if( key[ KEY_DOWN ] ) { ufoy += 3; mozna_rysowac = 1; } if( key[ KEY_LEFT ] ) { ufox -= 3; mozna_rysowac = 1; } if( key[ KEY_RIGHT ] ) { ufox += 3; mozna_rysowac = 1; } if( key[ KEY_Q ] ) { adjust_sample( muzyka, 255, 127, 2000, 1 ); } if( key[ KEY_W ] ) { adjust_sample( muzyka, 255, 127, 500, 1 ); } if( key[ KEY_E ] ) { adjust_sample( muzyka, 255, 0, 1000, 1 ); } if( key[ KEY_R ] ) { adjust_sample( muzyka, 255, 255, 1000, 1 ); } if( mozna_rysowac ) { mozna_rysowac = 0; rysuj(); } } stop_sample( muzyka ); zwolnij_dane(); destroy_bitmap( bufor_ekranu ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN()
Screen z folderu: http://img96.imageshack.us/img96/5571/callegro.png Co jest nie tak? |
|
McAffey |
» 2011-06-12 23:36:47 Spróbuj zrobić tak (tam gdzie ładujesz te pliki) : muzyka = load_sample( "x-files.wav" );
if( !muzyka ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Nie moge zaladowac pliku z muzyką !\n" ); allegro_exit(); exit( - 1 ); } |
|
Gabes |
» 2011-06-13 00:04:40 Uruchomiłem ten program i wszystko działa najpewniej jest to wina pliku dzwiękowego który ma inne rozszerzenie lub zabezpieczenie przed kopiowaniem czy cos tam , wystarczy zmienić na odpowiedni i będzie działać. |
|
Woj3x Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-13 00:05:36 zmieniłem to co pokazałeś ale niestety dalej nie działa. czy to może być wina wersji allegro? nie byłem w stanie nawet uruchomić programu z dźwiękiem z tej strony. proszę o pomoc. |
|
Woj3x Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-13 00:15:39 czy możesz napisać jak zmienić ten plik muzyczny, albo podać plik, który ty użyłeś? bo męczę się już z tym od paru godzin i żaden plik, który wykorzystałem nie działał. |
|
Gabes |
» 2011-06-13 00:25:33 Czy działa ci w Windows Media Player ?
Poszukaj w internecie krótkiego utworu - dzwięk typu wav |
|
Woj3x Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-13 00:45:18 Napewno nie jest to wina wersji Allegro?
---------------------------------------
Miałeś racje dzięki za info :) |
|
Gabes |
» 2011-06-13 01:07:07 |
|
« 1 » 2 |