Kamera w SDL
Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-24 20:38
asembler Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kamera w SDL » 2011-06-24 20:02:10 Witam po długiej przerwie :), a teraz przejdźmy do konkretów: Czy w bibliotece SDL bez wspomagania się OpenGl istnieją funkcję pozwalające na definiowanie kamery? Dokładnie chodzi mi o pewien efekt z wykorzystaniem kafelków by mapa była ruchoma, a mianowicie podczas przemieszczania się przykładowego ludka by mapa również się przemieszczała tak jak to jest w strategicznych grach 2D Wie ktoś może jak taki efekt uzyskać? |
|
SeaMonster131 |
» 2011-06-24 20:38:35 Tak, nawet właśnie taką strategie 2D tworze, tyle że w Allegro5 :)
Po prostu masz zmienne x,y odpowiadające za kamerę, kafelki mapy wyświetlasz odejmując od nich pozycję kamery. Jak przesuniesz ludka to dodajesz/odejmujesz zmienną kamery x/y. I to nie zależy od SDL czy innej biblioteki, w każdej da się tak zrobić :) |
|
« 1 » |