Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kamera w SDL

Ostatnio zmodyfikowano 2011-06-24 20:38
Autor Wiadomość
asembler
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Kamera w SDL
» 2011-06-24 20:02:10
Witam po długiej przerwie :), a teraz przejdźmy do konkretów: Czy w bibliotece SDL bez wspomagania się OpenGl istnieją funkcję pozwalające na definiowanie kamery?
Dokładnie chodzi mi o pewien efekt z wykorzystaniem kafelków by mapa była ruchoma, a mianowicie podczas przemieszczania się przykładowego ludka by mapa również się przemieszczała tak jak to jest w strategicznych grach 2D
Wie ktoś może jak taki efekt uzyskać?
P-34628
SeaMonster131
» 2011-06-24 20:38:35
Tak, nawet właśnie taką strategie 2D tworze, tyle że w Allegro5 :)

Po prostu masz zmienne x,y odpowiadające za kamerę, kafelki mapy wyświetlasz odejmując od nich pozycję kamery. Jak przesuniesz ludka to dodajesz/odejmujesz zmienną kamery x/y. I to nie zależy od SDL czy innej biblioteki, w każdej da się tak zrobić :)
P-34629
« 1 »
  Strona 1 z 1