youngman Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Potworki w gierce » 2011-06-25 22:14:27 Siemka, mam takie pytanie do was wyłącznie teoretyczne jak zrobić by w mojej gierce były potworki. Chodzi o to co powinienem wiedzieć, jakieś algorytmy znać znajdowania najkrótszej drogi czy coś w tym stylu. Może opiszecie mi krok po kroku jak to napisać. pozd. |
|
McAffey |
» 2011-06-25 22:28:11 To zależy od tego jaka to ma być gra. Jeżeli chcesz usłyszeć więcej rad, ty też musisz więcej powiedzieć o tym jaką grę chcesz napisać. |
|
youngman Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-25 22:40:26 no sorki. To ma być gra 2d. Masz swoją postać, zabijasz potworki dostajesz doświadczenie itp. Wszystko widzisz jakby z góry. |
|
kamillo121 |
» 2011-06-25 23:13:07 Przyda się umiejętność programowania obiektowego(żeby syfu w kodzie nie robić i łatwo dodawać nowe funkcjonalności) i trochę wyobraźni, to wszystko.
/Proszę abyś nie zadawał więcej takich pytań, jak będziesz znał dobrze język w którym będziesz to chciał napisać to na 100% znajdziesz sposób |
|
ison |
» 2011-06-25 23:39:05 |
|
youngman Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-06-26 00:16:18 bo to ja xD Niektórzy nie są na gd a mi na tym zależy by uzyskać odpowiedz he he |
|
kamillo121 |
» 2011-06-26 00:23:59 Człowieku teraz to przesadziłeś, nie doceniasz cennego czasu innych ludzi. Kolejny marzyciel zasługuje na specjalną rangę! |
|
dmx81 |
» 2011-06-26 02:17:09 zalezy od skomplikowania gry:
- najprostsze, to jesli pozycja x potworka mniejsza niz x gracza, to pozycja x potworka ++, to samo dla y, to samo dla wiekszych pozycji niz pozycja gracza, pozycja potworka --,
- to samo, co wyzej, ale z wykrywaniem kolizji (jesli powyzsze przesuniecie powoduje kolizje, sprawdz tylko posuniecie x, lub samo y)
- to samo, co wyzej, ale dzialajace, jesli postac znajduje sie w konkretnej odleglosci od potworka
- itd itd
po drugie, jesli juz pozycja potworka bedzie odpowiednia (pokrywac sie z pozycja gracza) to niech sie odejma punkty zycia gracza, jesli to gracz zada cios ( pozycja potworka musi byc w pozycji gracza + zasieg broni) to potworkowi sie odejma punkty.
Najpierw zacznij cokolwiek - narysuj kwadrat na ekranie, zrob obsluge klawiatury, dodaj animacje (zmieniajacy sie obrazek w tym kwardacie), pozniej dodaj obiekt i zastosuj w nim pierwszy algorytm - zblizanie sie do postaci - to wszystko w ramach treningu. zobaczysz sam, ze im dalej bedziesz brnal w to, tym wiecej przyjdzie ci pomyslow |
|
« 1 » 2 |