[SFML] Położenie myszy
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-02 19:54
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Położenie myszy » 2011-07-02 15:36:13 Czy mogę w tym poście umieszczać wszelkie pytania i wątpliwości odnośnie SFML ? Nie chciał bym zaśmiecać forum, a pewnie większość osób ma większe problemy niż ja. Jeżeli nie to zamknę temat i postaram się sam rozwiązywać problemy, ale z doświadczenia wiem, że interpretacja kodu na własną rękę(przy mojej średniej znajomości języka) choć z początku dawała satysfakcję, to po pewnym czasie okazywało się iż była błędna.
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działają te dwie oznaczone komentarzem linijki:
const sf::Input & sterowanie = Okno.GetInput(); sf::Vector2f punkt = naszSprajt.TransformToLocal( sf::Vector2f(( float ) sterowanie.GetMouseX(),( float ) sterowanie.GetMouseY() ) ); bool bCzyZaznaczony =( punkt.x >= 0 && punkt.y >= 0 && punkt.x <= obrazek.GetWidth() && punkt.y <= obrazek.GetHeight() ); sprajt.SetColor( bCzyZaznaczony ? sf::Color::Green: sf::Color::Red );
|
|
SeaMonster131 |
» 2011-07-02 15:48:21 |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-02 16:26:14 Konkretnie o to w nawiasach dlaczego punkt.x > 0 i y > 0 ?? oraz jaka wartość przechowuje obrazek.GetWigth() oraz obrazek.GetHight() wtedy może bym sobie umiał wyobrazić jak to działa |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-02 18:33:13 Nie rozumie jednej rzeczy skoro ta instrukcja: sf::Vector2f punkt = naszSprajt.TransformToLocal( sf::Vector2f(( float ) sterowanie.GetMouseX(),( float ) sterowanie.GetMouseY() ) );
naszSprajt.SetPosition( punkt );
pobiera aktualną pozycję myszki to dlaczego po naciśnięciu klawisza figura która narysowałem jako sprajt pojawia się w innym miejscu ? |
|
SeaMonster131 |
» 2011-07-02 19:44:03 pobiera aktualną pozycję myszki |
Jak mniemam ta instrukcja nie pobiera aktualnej pozycji myszy, tylko aktualną pozycje myszy ALE na tej bitmapie. Więc kiedy punkt.x to 0, to jest to początek tejże bitmapy. Nie wiem czy tak jest, bo nie znam SFML, ale tak to wygląda :) |
|
DejaVu |
» 2011-07-02 19:54:57 Nie możesz. Formułuj poprawne tytuły tematów związanych z SFML. |
|
« 1 » |