Idea Kolizji
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-09 11:50
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Idea Kolizji » 2011-07-09 11:05:55 Czy to wygląda w ten sposób?
http://imageshack.us/photo/my-images/84/kolizje.jpg/ |
|
SeaMonster131 |
» 2011-07-09 11:19:49 A co to wg ma być? Ogólnie jak sobie napiszesz kolizje to taka będzie...i tyle :P |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-09 11:22:22 Jeżeli popatrzysz na kwadrat zielony to względem czerwonego pozycja lewa i góra ma cały czas wartość true do nieskończoności, ale pozycja prawa i dół mają wartość fałsz więc nie ma kolizji :D Znaczy ja tak to rozumie nie wiem cyz to tak działa |
|
Savail |
» 2011-07-09 11:29:45 Cóż wszystko zależy od ciebie tak naprawdę jaką kolizję będziesz miał tak jak powiedział kolega wyżej. Możesz mieć bardzo dokładną kolizję (pixel perfect) lub zwyczajną prostą, polegającą tylko na sprawdzaniu czy prostokątne obszary 2 kolidujących spritów się przecinają. Najlepiej zastosować i jedno i drugie :D. Najpierw sprawdzasz czy te porstokąty na spritach sie przecinaja żeby nie mulić za bardzo procesora. I dopiero jeśli się przecinają to stosujesz pixel perfect kolizje. Polega ona na tym że tworzysz 2 tablice bool(dla 1 i 2 kolidujacego sprita) o rozmiarze sprite_x*sprite_y i za pomocą funkcji w twojej bibliotece sprawdzasz czy pixel w danym miejscu jest przezroczysty. Jeśli nie to wstawiasz np. true a jeśli tak to false. Póżniej porównujesz ze sobą te tablice i jeśli w danym punkcie P(x, y) wartosc z 1 tablicy i 2 jest true to zachodzi kolizja... Oczywiscie to jest najprostszy model. Jeśli chcesz uwzględnić to że sprity zmieniają kierunek, obracają się itp to musisz jeszcze bardziej sie postarać :) |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-09 11:50:46 Dobra pierwszy cel to zrobić węża jak mi się uda to spróbuje sam napisać kolizje która działa kiedy figura jest pochylona, zadam jeszcze ostatnie pytanie i na tym koniec :D |
|
« 1 » |