Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Samoistne poruszanie się obiektu

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-14 09:14
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML, C++] Samoistne poruszanie się obiektu
» 2011-07-09 11:53:29
Aby figura sama się poruszała wystarczy napisać prostą instrukcje Move + sleep do tego żeby nie za szybko chodziła, czy jest na to jakiś inny sposób?
P-35616
szyx_yankez
» 2011-07-09 11:56:48
Zależy o jaki rodzaj poruszania Ci chodzi?
Najprościej to poprostu zmiana pozycji obiektu czyli np: PosX++,PosY--, itd;
P-35617
SeaMonster131
» 2011-07-09 12:13:30
funkcji sleep() nie stosuje się w grach :P

C/C++
class Figura
{
public:
    float x, y;
} fig;

if( klawisz_lewo )
     fig.x++; //czy tam mniej/więcej

P-35618
asembler
» 2011-07-09 15:23:00
Chcesz żeby np. kwadracik sam decydował gdzie ma iść ?
Najłatwiej było by zastosować tu jakiś algorytm sztucznej inteligentniej lub zwykłą matematykę polegającą na losowaniu punktu do którego ma iść figura, a potem matematycznym zapisem do niej dojść.
Wiele gier (a przynajmniej kiedyś) stosuje waypointy czyli gotowe już trasy punktu docelowego które obiekt wykorzystuje.
P-35629
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-09 16:29:24
A co zamiast sleep chce zrobić węża on porusza się po kratkach w jakimś odstępie czasu, nie chodzi płynnie, na pewno nie bede stosował pętli for i < 1000000 ;p
P-35632
szyx_yankez
» 2011-07-09 17:38:23
Zastosuj timer...
P-35634
asembler
» 2011-07-14 09:14:22
P-35947
« 1 »
  Strona 1 z 1