[SFML, C++] Samoistne poruszanie się obiektu
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-14 09:14
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML, C++] Samoistne poruszanie się obiektu » 2011-07-09 11:53:29 Aby figura sama się poruszała wystarczy napisać prostą instrukcje Move + sleep do tego żeby nie za szybko chodziła, czy jest na to jakiś inny sposób? |
|
szyx_yankez |
» 2011-07-09 11:56:48 Zależy o jaki rodzaj poruszania Ci chodzi?
Najprościej to poprostu zmiana pozycji obiektu czyli np: PosX++,PosY--, itd; |
|
SeaMonster131 |
» 2011-07-09 12:13:30 funkcji sleep() nie stosuje się w grach :P class Figura { public: float x, y; } fig;
if( klawisz_lewo ) fig.x++;
|
|
asembler |
» 2011-07-09 15:23:00 Chcesz żeby np. kwadracik sam decydował gdzie ma iść ?
Najłatwiej było by zastosować tu jakiś algorytm sztucznej inteligentniej lub zwykłą matematykę polegającą na losowaniu punktu do którego ma iść figura, a potem matematycznym zapisem do niej dojść.
Wiele gier (a przynajmniej kiedyś) stosuje waypointy czyli gotowe już trasy punktu docelowego które obiekt wykorzystuje. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-09 16:29:24 A co zamiast sleep chce zrobić węża on porusza się po kratkach w jakimś odstępie czasu, nie chodzi płynnie, na pewno nie bede stosował pętli for i < 1000000 ;p |
|
szyx_yankez |
» 2011-07-09 17:38:23 Zastosuj timer... |
|
asembler |
» 2011-07-14 09:14:22 |
|
« 1 » |