Prosty Tetris w konsoli - jak zacząć?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-17 13:11
Lukman Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Prosty Tetris w konsoli - jak zacząć? » 2011-07-16 11:07:23 Chciałbym napisać tetrisa w C++ i nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Takiego prymitywnego, w konsoli, bez żadnej grafiki.
Proszę o jakieś sensowne porady. Z góry dziękuję. |
|
m4tx |
» 2011-07-16 11:20:11 |
|
Mrowqa |
» 2011-07-16 14:08:34 Musisz się wziąć za projektowanie... zacznij od klas oznaczających obiekty, powiąż je jakoś ... nie chce mi się myśleć teraz nad tym :D Ogólnie to gre robisz w pętelce i tam sprawdzasz zdarzenia.
Pozdrawiam, Mrowqa |
|
pekfos |
» 2011-07-16 15:08:12 zacznij od klas oznaczających obiekty |
o co ci tu chodzi? zrozumieć Cię nie można :P |
|
lukonQ |
» 2011-07-16 15:29:51 @Mrowqa
To po co piszesz? Lepiej wziąłbyś się za coś pożytecznego niż nabijanie liczby postów. |
|
akwes |
» 2011-07-16 15:44:31 Jemu pewnie chodziło nie o obiekty C++ ale o rozplanowanie klas takich jak "wąż", "ogon węża", "owoc", ewentualnie jakaś klasa matka "obiekt" po której każdy dziedziczy z danymi takimi jak współrzędna X oraz Y i metoda "rysuj()". Wtedy można wpakować wszystkie wskaźniki na te obiekty wyżej w jedną tablicę albo w jedną listę, jak kto woli i rysować łatwo etc. Ale wydaje mi się że "planowanie gry" przed pisaniem gry jest logicznym założeniem i nie trzeba o nim przypominać - a jeśli już to bardziej szczegółowo.
// edit zapomniałem że to Tetris a nie Snake :P |
|
SeaMonster131 |
» 2011-07-16 15:49:37 |
|
Dawidsoni |
» 2011-07-16 18:01:53 Po co w konsoli? Ja ci polecam SFML. Jest to biblioteka multimedialna do gier 2D. Jest ona bardzo prosta w obsłudze. Zaprojektuj sobie klasy, potem co, się, po czym dziedziczy. Możesz też napisać sobie prosty edytor, która zapisze ci do pliku pozycje klocków. |
|
« 1 » 2 |