Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Prosty Tetris w konsoli - jak zacząć?

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-17 13:11
Autor Wiadomość
Lukman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Prosty Tetris w konsoli - jak zacząć?
» 2011-07-16 11:07:23
Chciałbym napisać tetrisa w C++ i nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Takiego prymitywnego, w konsoli, bez żadnej grafiki.

Proszę o jakieś sensowne porady.
Z góry dziękuję.
P-36055
m4tx
» 2011-07-16 11:20:11
» KursyKurs New Curses, C++ kurs

Przeczytaj to i możesz się zabierać za pisanie ;)
P-36057
Mrowqa
» 2011-07-16 14:08:34
Musisz się wziąć za projektowanie... zacznij od klas oznaczających obiekty, powiąż je jakoś ... nie chce mi się myśleć teraz nad tym :D
Ogólnie to gre robisz w pętelce i tam sprawdzasz zdarzenia.

Pozdrawiam,
Mrowqa
P-36077
pekfos
» 2011-07-16 15:08:12
zacznij od klas oznaczających obiekty
o co ci tu chodzi? zrozumieć Cię nie można :P
P-36086
lukonQ
» 2011-07-16 15:29:51
@Mrowqa
To po co piszesz? Lepiej wziąłbyś się za coś pożytecznego niż nabijanie liczby postów.
P-36088
akwes
» 2011-07-16 15:44:31
Jemu pewnie chodziło nie o obiekty C++ ale o rozplanowanie klas takich jak "wąż", "ogon węża", "owoc", ewentualnie jakaś klasa matka "obiekt" po której każdy dziedziczy z danymi takimi jak współrzędna X oraz Y i metoda "rysuj()". Wtedy można wpakować wszystkie wskaźniki na te obiekty wyżej w jedną tablicę albo w jedną listę, jak kto woli i rysować łatwo etc. Ale wydaje mi się że "planowanie gry" przed pisaniem gry jest logicznym założeniem i nie trzeba o nim przypominać - a jeśli już to bardziej szczegółowo.

// edit
zapomniałem że to Tetris a nie Snake :P
P-36089
SeaMonster131
» 2011-07-16 15:49:37
Tetris w konsoli hmm..powiem Ci że jeszcze chyba takiej gry nie widziałem :)

Na początku pomyśl jak on może być zrobiony, zaplanuj sobie główne rzeczy, a następnie no co - zacznij pisać :) Za dużo pomocy w teorii to nie dostaniesz, musisz sam poczytać o tym itd.. a następnie samu to napisać ;)

Zerknij tutaj, może Ci sie przydać co nie co :)
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=713
http://gametuto.com/tetris-tutorial-in-c-render-independent/
P-36090
Dawidsoni
» 2011-07-16 18:01:53
Po co w konsoli? Ja ci polecam SFML. Jest to biblioteka multimedialna do gier 2D. Jest ona bardzo prosta w obsłudze. Zaprojektuj sobie klasy, potem co, się, po czym dziedziczy. Możesz też napisać sobie prosty edytor, która zapisze ci do pliku pozycje klocków.
P-36108
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona