[SFML, C++] Jak oprogramować krwiożerczych i bezdusznych wrogów?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-21 18:01
waxx |
» 2011-07-21 17:28:22 Tak, można sobie dodawać potworki do woli, ale trzeba pamiętać o wykorzystaniu pamięci :) Vector bowiem, gdy brakuje mu RAMu, powiększa się dwukrotnie, więc nawet jakbyś miał 101 potworów to będą one ważyć w pamięci tyle co 200... Są na szczęście funkcje do ustalania rozmiaru vectora, ale trzeba o tym pamiętać. |
nie wiem co ty gadasz, zawsze uzywam std::vector i majac nawet kilkaset obiektow nie mam problemu
przestancie srac o optymalizacjach, ramach itd kiedy w dzisiejszych czasach lepiej skupic sie na sprawnym pisaniu algorytmow a nie czy szybsza bedzie iteracja przez liste, tablice, vector czy w/e.
sorry za naskok ale takie bzdury mnie denerwuja
|
|
m4tx |
» 2011-07-21 17:32:47 Jak chcesz pisać gry, które wyciągają średnio 10FPS na dobrym sprzęcie i przy okazji żrą 90% twojego RAMu to proszę bardzo...
Z tego, co widzę, to ty nawet nigdy gry nie pisałeś skoro nie wiesz, jak ważna jest optymalizacja... |
|
waxx |
» 2011-07-21 17:36:02 What?
Tylko tyle - what. Wyjasnij mi dokladnie o co ci chodzi, poprzyj jakims przykladem bo gadasz glupoty. Iteracja nawet przez kilkaset wpisow w vector jest wystarczajaco szybka, also nikt nie kaze ci updejtowac/renderowac obj ktore nie sa na ekranie, wiec wszystko bedzie dobrze dzialac.
Poza tym vector to i tak swojego rodzaju powiekszajaca sie tablica. Przypadek ze nie starczy RAMu to chyba na jakims gownie 256mb. Ale to tez nie sadze.
|
|
m4tx |
» 2011-07-21 17:38:39 Ta, skoro nie sądzisz, że jakaś gra może zajmować 256MB w RAMie, to gratulacje... I tak btw, przeczytaj cały temat, bo mi w ogóle nie o RAM chodziło wtedy. |
|
waxx |
» 2011-07-21 17:40:36 Pewnie moze, ale nie upchanymi klasami ktore maja parenascie floatow i innych gowien do jednego vectora. Zlituj sie i podaj mi przyklad twoich zlych vectorow bo juz sie nie moge doczekac. |
|
m4tx |
» 2011-07-21 17:42:05 Sam się zlituj i przeczytaj cały temat, bo podałem przykład. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-21 17:43:52 Najlepiej kod puścić w klatce czasu :D |
|
waxx |
» 2011-07-21 17:45:10 vector::push_back
public member function
void push_back ( const T& x );
Add element at the end
Adds a new element at the end of the vector, after its current last element. The content of this new element is initialized to a copy of x.
This effectively increases the vector size by one
by one |
z dokumentacji cpp
Nie wiem skad wziales to cos o dwukrotnym powiekszaniu sie vectora. |
|
1 2 « 3 » 4 |