[SFML] Rysowanie mapy a wydajność
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-21 18:53
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Rysowanie mapy a wydajność » 2011-07-21 15:59:54 Witam,
Piszę aktualnie grę używając SFML, jednak mam pewien problem. Mam tam mapę zbudowaną z kafelków, jednak problem jest przy jej renderowaniu. Gdy mam sf;:Image i na nim trzymam wyrenderowaną całą mapę, FPS jest na poziomie ~3000. Problem w tym, że gdy chcę usunąć lub dodać jakiś kafelek, gra się "zacina", tak więc próbowałem zrobić algorytm, który by nie używał wielkiego sf::Image, tylko rysował każdy kafelek w każdej klatce, używając sf::Sprite.SetSubRect() oraz texture atlasów. I w tym przypadku mam FPS na poziomie 800. I moje pytanie: które rozwiązanie wybrać? Czy może jest jakieś lepsze, o którym ja nie wiem?
Pozdrawiam |
|
DejaVu |
» 2011-07-21 16:02:57 Rysuj mapę za pomocą kafelków o wymiarach np. 32x32 lub 64x64 :) |
|
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-21 16:04:36 Właśnie takie kafelki posiadam - 32x32 :P |
|
malan |
» 2011-07-21 16:07:56 DejaVu miał chyba na myśli to, żebyś nie rysował całej mapy do sf::Image , a każdy kafelek osobno. |
|
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-21 16:09:19 Czyli to drugie rozwiązanie? :P |
|
akwes |
» 2011-07-21 16:13:32 Sory za offtop: Jak patrze co się dzieje to niedługo będzie tu więcej projektów gier niż na warsztacie. Każdy się SFML-a uczy. Ten kurs na stronie to był strzał w dziesiątkę ; P
Hm... A dodawać kawałki mapy chcesz po co :P ? Czy chodzi o przemieszczanie się? |
|
m4tx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-21 16:20:26 Chodzi po prostu o to, żeby gracz mógł rozwalać i dodawać kafelki (taki sandbox). Po to. :P |
|
waxx |
» 2011-07-21 17:32:14 Sraj w te 3k fps czy tam 800fps. Dopoki masz 60fps nie masz sie czym martwic i tak zawsze bezpieczniej dowalac tego vsynca.
Zrob se jeden plik tilesetu i z niego wybieraj kolejne tile, cala filozofia. |
|
« 1 » 2 |