Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Klasa korzystająca z drugiej Klasy

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-22 01:16
Autor Wiadomość
waxx
» 2011-07-22 00:40:14
Player strzela. Player tworzy pocisk. Potem on jest niezalezny i sobie leci.
P-36557
kamillo121
» 2011-07-22 00:41:11
Pocisk to klasa
Gracz to klasa
Zarządca pociskami klasa/moduł

Komunikację zapewnia dobrze zaprojektowany interface.
P-36558
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-22 00:48:28
C/C++
class Player
{
    sf::Shape Gracz;
public:
   
    void tworzenie();
    void move( sf::RenderWindow * Okno_Glowne );
    void wyswietl( sf::RenderWindow * Okno_Glowne );
    void strzal();
   
   
   
};

class Bullet
{
    sf::Shape Naboj;
public:
   
    void tworzenie();
   
   
   
};

Da się zrobić tak żeby do funkcji strzał wprowadzić obiekt Naboj?  Wtedy raczej już bym miał problem z głowy :D
P-36559
akwes
» 2011-07-22 00:48:33
Hm... Wystarczy gracz i pocisk.

Zaplanuj sobie dokładnie
Kto tworzy pocisk (to akurat oczywiste że gracz, ale też może być zewnętrzny system)
ale
Kto steruje pociskiem (gracz, sam pocisk, zewnętrzna klasa)
Kto sprawdza kolizje (pocisk, zewnętrzna klasa)
I kto reaguje na kolizję? Czy pocisk będzie miał metodę do usuwania trafionego celu? Czy będzie to ta zewnętrzna klasa? Trzeba to zaplanować :P Wszystko zależy od stopnia kontroli, gdzie skąd chcesz co kontrolować,a potem przesyłać odpowiednio wskaźniki.

//edit
C/C++
void strzal( Pocisk * bullet )
{
    bullet->tworzenie();
}
 ?
P-36560
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-22 01:16:22
Udało mi się rozwiązać problem dzięki :)
P-36561
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2