Klasa korzystająca z drugiej Klasy
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-22 01:16
waxx |
» 2011-07-22 00:40:14 Player strzela. Player tworzy pocisk. Potem on jest niezalezny i sobie leci. |
|
kamillo121 |
» 2011-07-22 00:41:11 Pocisk to klasa Gracz to klasa Zarządca pociskami klasa/moduł
Komunikację zapewnia dobrze zaprojektowany interface. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-22 00:48:28 class Player { sf::Shape Gracz; public: void tworzenie(); void move( sf::RenderWindow * Okno_Glowne ); void wyswietl( sf::RenderWindow * Okno_Glowne ); void strzal(); };
class Bullet { sf::Shape Naboj; public: void tworzenie(); };
Da się zrobić tak żeby do funkcji strzał wprowadzić obiekt Naboj? Wtedy raczej już bym miał problem z głowy :D |
|
akwes |
» 2011-07-22 00:48:33 Hm... Wystarczy gracz i pocisk. Zaplanuj sobie dokładnie Kto tworzy pocisk (to akurat oczywiste że gracz, ale też może być zewnętrzny system) ale Kto steruje pociskiem (gracz, sam pocisk, zewnętrzna klasa) Kto sprawdza kolizje (pocisk, zewnętrzna klasa) I kto reaguje na kolizję? Czy pocisk będzie miał metodę do usuwania trafionego celu? Czy będzie to ta zewnętrzna klasa? Trzeba to zaplanować :P Wszystko zależy od stopnia kontroli, gdzie skąd chcesz co kontrolować,a potem przesyłać odpowiednio wskaźniki. //edit void strzal( Pocisk * bullet ) { bullet->tworzenie(); }
? |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-22 01:16:22 Udało mi się rozwiązać problem dzięki :) |
|
1 « 2 » |