Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Czy wielkość klasy ma znaczenie?

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-31 03:26
Autor Wiadomość
skax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-28 20:37:09
Czyli nie przejmowanie sie takimi pierdolami ? ;d
P-37457
SeaMonster131
» 2011-07-28 20:46:49
Może to pierdoły nie są..ale pisz po prostu tak, żebyś wiedział co i jak :) Żebyś sie nie pogubił :P
P-37461
akwes
» 2011-07-29 08:45:22
Czego jest więcej? Statków czy stoczni? Statków. Więc lepiej wartości, które są dla każdego typu statków takie same umieścić w producencie danego obiektu, czyli stoczni.
P-37507
skax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-29 14:39:42
No wlasnie nie sa takie same ;) . Mam 3 statki 
enum SHIP_TYPE { LOW, MEDIUM, HIGH };
 ...

Tak samo zastanawialem sie co do metody draw(). Umiescic ja w kazdej klasie ktora reprezentuje obiekt, czy zrobic osobna klase do rysowania ? ;) .. na razie zrobilem 2 wariant. Chce tylko wiedziec ktory lepszy[/code]
P-37524
SeaMonster131
» 2011-07-29 14:50:56
Możesz zrobić tak, że każdy obiekt będzie miał robioną metodę Draw(); albo napisać jakąś klasę, która będzie w całości odpowiadała za wyświetlaniu obiektów. Ja bym właśnie zrobił jedną taką główną klasę odpowiadającą za rysowanie. Czyli tak jak Ty :p
P-37526
akwes
» 2011-07-29 15:03:52
Specjalnie napisałem ile masz statków danego typu a nie typu.

Chodziło mi o to że jak masz 200 statków LOW, to czas produkcji LOW lepiej trzymać w stoczni.
P-37528
ison
» 2011-07-29 15:23:56
a nie lepiej jakby typ statku miał swoją klasę?
ja bym to zrobił tak:
C/C++
class ShipType
{
    //tutaj czas produkcji konkretnego typu statku i inne parametry
};

std::vector < ShipType > ShipTypes; //globalnie lub niekoniecznie globalnie ;)

class Ship
{
    int Type; //typ statku, np dla Type=0 będzie to ShipTypes[0]
    //oraz inne parametry dla konkretnego statku
};
można również zamiast vectora użyć wskaźników
C/C++
class Ship
{
    ShipType * Type;
    //oraz inne parametry dla konkretnego statku
};

wg mnie czas budowy statku powinien być zawarty w parametrach konkretnego typu statku a nie w stoczni, przecież o poziomie skomplikowania budowy statku nie decyduje stocznia tylko statek, stocznia może co najwyżej mieć współczynnik czasu budowy statków (czyli np jedna stocznia buduje wszystkie statki 2 razy szybciej)
P-37534
akwes
» 2011-07-29 15:44:39
Jeżeli już mówimy o idealnych rozwiązaniach, to najlepiej by było jakby klasa stocznia miała wskaźnik na "szablon" typu statku, w którym są wszystkie parametry niezmienne jak maks paliwa, prędkość itd. I klasa Stocznia tworzyła nowy obiekt Statek, który ma wskaźnik do swojego "szablonu" i wszystkie dane osiąga przez szablon->zmienna. Wtedy wszystkie zmienne i tekstury były tylko raz w pamięci, a klasy statków, które by były produkowane, ważyłyby mało, co więcej zawsze obiekt Statek ma możliwość zmiany parametrów przez szablon->zmienna + bonus.

Jeżeli mam auto to mogę przeczytać ile go produkowano, ale nie sprawdzę ile go produkowano. Fabryka, która go zrobiła też już nie wie, korzystała z szablonu auta, który dostarczyli producenci.
P-37537
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona