Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Czy wielkość klasy ma znaczenie?

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-31 03:26
Autor Wiadomość
skax
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-30 21:10:12
akwes moglbys Twoj pomysl zaprezentowac?
P-37665
akwes
» 2011-07-31 03:26:25
Nie chce mi się pisać całego przykładu poprawnie wiec wystarczy może opis słowny, który z racji pisania z palca może nie kompilować się :P
Podam mniej więcej zasadę działania, bo pisania kodu by było dużo, żeby to miało sens.
C/C++
class SzablonStatku1
{
    /* rozne wartosci dla danego typu statku */
};

C/C++
class Stocznia
{
public:
    /* konstruktory i inne takie */
    /* zna wskazniki na wszystkie typy staktów,
    ktore sa ustawiane przez konstruktor,
    albo wpisane na stale np.:*/
   
    SzablonStatku1 * Szablon;
    void Make();
};

void Stocznia::Make()
{
    new Statek( Szablon )
}
C/C++
// i w kodzie nowego statku po odebraniu argumentu Szablon, który jest wskaźnikiem możemy się obsługiwać tak:
Bohater->HP -= Szablon->atak;

Statek do wszystkich niezmiennych pól szablonu, ma dostęp przez wskaźnik na swój szablon, który otrzymuje w konstruktorze i przechowuje w klasie. Wskaźnik waży naprawdę mało więc się opłaca. Wskaźnik przesyła stocznia. U mnie w grze są czary, każdy czar produkuje efekt. Tak jakbyś miał magiczną Runę, która wysyła czary. Czar niewiele wie o sobie, ale jest powiązany z Runą i to ona mówi ile DMG czy jaka prędkość.
P-37672
1 2 3 « 4 »
Poprzednia strona Strona 4 z 4