Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Klasa zakres globany

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-23 17:22
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Klasa zakres globany
» 2011-07-23 14:26:43
Co zrobić aby klasa była znana globalnie, z funkcją to nie problem wystarczy deklaracje wrzucić do głównego cpp. Potrzebne mi to jest ponieważ niejednokrotnie będę musiał skorzystać z funkcji która znajduje się w innej klasie.




P.S napisałem posta i zaraz potem przypomniały mi się nagłówki czy to właśnie to ?
P-36709
Thud
» 2011-07-23 14:35:22
Tak. Tak jak inkludujesz bibliotekę:
#include <sth>

Tak też możesz zrobić z plikiem w którym klasa jest zawarta. Oczywiście ścieżka jaką wpiszesz w include musi istnieć (musi to być nagłówek h lub hpp):
#include "file.hpp"
P-36712
jaupl
» 2011-07-23 14:37:47
Deklarujesz klasę w pliku .hpp albo .h ( w zależności od tego w jakim standardzie piszesz C/c++ ) wrzucasz ten plik .hpp do (albo tworzysz w) folderu z projektem (najlepiej go też dołączyć do projektu) i sprawa z głowy. Oczywiście Używasz na początku 
#include "nazwa_nagłówka.hpp"
 w pliku w którym klasa jest potrzebna :))
P-36714
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 14:42:22
Jeszcze jedno chciałbym aby od razu przy utworzeniu klasy znajdowały się w niej określone wartości konkretnie chodzi mi o pewne pozycje postaci i one nigdy nie będą się zmieniać tyle że te pozycje musiały by wyglądać następująco:

Postać1: (0,0)
Postać2: (0,20)
Postać3: (0,40)
itd...

Wiem że mógłbym to zrobić za pomocą pętli ale jak żeby odrazu przy tworzeniu klasy
P-36717
jaupl
» 2011-07-23 14:55:43
W klasach chyba można umieszczać definicję stałych
const
 a do czego ci to ?? chciałbyś ich użyć jako argument w jakiejś funkcji ??
P-36721
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 15:02:12
Bo robie klase poziom_1 i z góry wiem że w tym poziome będzie 60 przeciwników i chciałbym żeby każdy z góry już miał ustaloną swoją pozycje do której zawsze będzie wracał np. wykona jakiś obrót i wraca z powrotem itp.
P-36723
m4tx
» 2011-07-23 15:07:32
No to masz 2 możliwości: stałe lub zmienne inicjowane w konstruktorze.
P-36725
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 15:08:50
Myślałem że się obejdzie bez konstruktorów ale one chyba własnie po to są dobra ide poczytać. Dzięki
P-36727
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona