Klasa zakres globany
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-23 17:22
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Klasa zakres globany » 2011-07-23 14:26:43 Co zrobić aby klasa była znana globalnie, z funkcją to nie problem wystarczy deklaracje wrzucić do głównego cpp. Potrzebne mi to jest ponieważ niejednokrotnie będę musiał skorzystać z funkcji która znajduje się w innej klasie.
P.S napisałem posta i zaraz potem przypomniały mi się nagłówki czy to właśnie to ? |
|
Thud |
» 2011-07-23 14:35:22 Tak. Tak jak inkludujesz bibliotekę: #include <sth> Tak też możesz zrobić z plikiem w którym klasa jest zawarta. Oczywiście ścieżka jaką wpiszesz w include musi istnieć (musi to być nagłówek h lub hpp): #include "file.hpp" |
|
jaupl |
» 2011-07-23 14:37:47 Deklarujesz klasę w pliku .hpp albo .h ( w zależności od tego w jakim standardzie piszesz C/c++ ) wrzucasz ten plik .hpp do (albo tworzysz w) folderu z projektem (najlepiej go też dołączyć do projektu) i sprawa z głowy. Oczywiście Używasz na początku #include "nazwa_nagłówka.hpp" w pliku w którym klasa jest potrzebna :)) |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-23 14:42:22 Jeszcze jedno chciałbym aby od razu przy utworzeniu klasy znajdowały się w niej określone wartości konkretnie chodzi mi o pewne pozycje postaci i one nigdy nie będą się zmieniać tyle że te pozycje musiały by wyglądać następująco:
Postać1: (0,0) Postać2: (0,20) Postać3: (0,40) itd...
Wiem że mógłbym to zrobić za pomocą pętli ale jak żeby odrazu przy tworzeniu klasy |
|
jaupl |
» 2011-07-23 14:55:43 W klasach chyba można umieszczać definicję stałych const a do czego ci to ?? chciałbyś ich użyć jako argument w jakiejś funkcji ?? |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-23 15:02:12 Bo robie klase poziom_1 i z góry wiem że w tym poziome będzie 60 przeciwników i chciałbym żeby każdy z góry już miał ustaloną swoją pozycje do której zawsze będzie wracał np. wykona jakiś obrót i wraca z powrotem itp. |
|
m4tx |
» 2011-07-23 15:07:32 No to masz 2 możliwości: stałe lub zmienne inicjowane w konstruktorze. |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-23 15:08:50 Myślałem że się obejdzie bez konstruktorów ale one chyba własnie po to są dobra ide poczytać. Dzięki |
|
« 1 » 2 |