Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Obsługa menu za pomocą myszki

Ostatnio zmodyfikowano 2008-12-17 17:27
Autor Wiadomość
pixelmaster
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Obsługa menu za pomocą myszki
» 2008-12-17 17:09:10
Siema.
Użyłem teog szkieletu menu do gier http://archiwum.ddt.pl/?GroupId=934 i wszystko działa na klawiaturce. Ale ja sobie wymyśliłem, że chcę mieć na myszkę :D No i napisałem
if( mouse_x >= menustart.x && mouse_x <= menustart.x + 199 && mouse_y >= menustart.y && mouse_y <= menustart.y + 52 && mouse_b == 1 ) { if( wcisnieto_b == mouse_b ) { ObslugaGry( bufor, maxX, maxY ); } }
i coś nie działa... A do myszki używam funkcji których używam też do sterowania i tam działąją
C/C++
int wcisnieto_x, wcisnieto_y, przesun_x, przesun_y, wcisnieto_b;
int mx = 0, my = 0, mb = 0;

if( mx != mouse_x || my != mouse_y || mb != mouse_b )
{
    mx = mouse_x;
    my = mouse_y;
    mb = mouse_b;
}


if( wcisnieto_b != mouse_b )
{
    wcisnieto_b = mouse_b;
    wcisnieto_x = mouse_x;
    wcisnieto_y = mouse_y;
    przesun_x = wcisnieto_x;
    przesun_y = wcisnieto_y;
}
Co robię źle ?? Proszę o pomoc lub jakąs wskazówkę.
P-2801
DejaVu
» 2008-12-17 17:24:40
if( wcisnieto_b == mouse_b )
Ten warunek wydaje się być zbędny - wcześniej przecież sprawdzasz jaki przycisk został wciśnięty.

/edit:
Pozostały kod do myszki wydaje się być zbędny na tle warunku, który zastosowałeś w programie do stwierdzenia czy został kliknięty określony obszar na ekranie. Nie korzysta on bowiem ze zmiennych mx,my itd... tylko bezpośrednio ze zmiennych myszki.
P-2802
pixelmaster
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-12-17 17:27:06
Dzięki teraz działa :)
P-2803
« 1 »
  Strona 1 z 1