[Allegro] Obsługa menu za pomocą myszki
Ostatnio zmodyfikowano 2008-12-17 17:27
pixelmaster Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Obsługa menu za pomocą myszki » 2008-12-17 17:09:10 Siema. Użyłem teog szkieletu menu do gier http://archiwum.ddt.pl/?GroupId=934 i wszystko działa na klawiaturce. Ale ja sobie wymyśliłem, że chcę mieć na myszkę :D No i napisałem if( mouse_x >= menustart.x && mouse_x <= menustart.x + 199 && mouse_y >= menustart.y && mouse_y <= menustart.y + 52 && mouse_b == 1 ) { if( wcisnieto_b == mouse_b ) { ObslugaGry( bufor, maxX, maxY ); } } i coś nie działa... A do myszki używam funkcji których używam też do sterowania i tam działąją int wcisnieto_x, wcisnieto_y, przesun_x, przesun_y, wcisnieto_b; int mx = 0, my = 0, mb = 0;
if( mx != mouse_x || my != mouse_y || mb != mouse_b ) { mx = mouse_x; my = mouse_y; mb = mouse_b; }
if( wcisnieto_b != mouse_b ) { wcisnieto_b = mouse_b; wcisnieto_x = mouse_x; wcisnieto_y = mouse_y; przesun_x = wcisnieto_x; przesun_y = wcisnieto_y; } Co robię źle ?? Proszę o pomoc lub jakąs wskazówkę. |
|
DejaVu |
» 2008-12-17 17:24:40 if( wcisnieto_b == mouse_b ) Ten warunek wydaje się być zbędny - wcześniej przecież sprawdzasz jaki przycisk został wciśnięty. /edit: Pozostały kod do myszki wydaje się być zbędny na tle warunku, który zastosowałeś w programie do stwierdzenia czy został kliknięty określony obszar na ekranie. Nie korzysta on bowiem ze zmiennych mx,my itd... tylko bezpośrednio ze zmiennych myszki. |
|
pixelmaster Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-12-17 17:27:06 Dzięki teraz działa :) |
|
« 1 » |