[SFML, C++] Poruszanie się obiektu po torze
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-28 01:48
akwes |
» 2011-07-27 23:44:28 Na wiki pisze co to jest :P zmiana b powoduje zachowanie punktu przecięcia z osią OY przy jednoczesnym przesuwaniu paraboli zgodnie ze zwrotem OX, jeżeli b < 0 i przeciwnie do niego, jeżeli b > 0; parametr c odpowiada za przesunięcie wykresu wzdłuż OY zgodnie z jej zwrotem, gdy c > 0 i przeciwnie do niego, gdy c < 0.
|
Czyli jeżeli ustanowisz jaką chcesz mieć rozwartość paraboli przez parametr "a". Łatwo policzyć gdzie ma być jej początek przez odpowiednie przesunięcie funkcji o wektor, które właśnie zmienia parametr "b" oraz parametr "c". Jeżeli chcesz bardziej rozlazłe ramiona spróbuj użyć "a" z przedziału (0,1> np. a = 1/8, jeżeli chcesz bardziej pionowe kreski niż rozlazłe to z zakresu (1,+oo). |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-28 01:31:59 |
|
akwes |
» 2011-07-28 01:43:17 Przede wszystkim nie jest to funkcja :P Aby była to funkcja trzeba ją podzielić na co najmniej dwie części. Rozpatrując okrąg jako sumę dwóch pół okręgów, które już są funkcją a nie równaniem (jak równanie koła): Dla koła: będą to dwa półkola o wzorach: Nie podaje strony z którego są wzory bo liczą tam pole torusa i są całki reakcja ludzi na całkę jest zwykle jedna :) Ale jak koniecznie chcesz, to po linku trafisz :P Za to równanie koła jest bardzo dobre do sprawdzania kolizji z kołem :P Tak wspominam, jakbyś miał jakieś okrągłe pociski :P |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-28 01:48:02 Kurna dobry jesteś właśnie kminie skąd ten wzór ;p
P.S dobra już wiem jak to zrobić nawet korzystając z innego wzoru :) |
|
| 1 2 « 3 » |