Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Poruszanie się obiektu po torze

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-28 01:48
Autor Wiadomość
akwes
» 2011-07-27 23:44:28
Na wiki pisze co to jest :P

zmiana b powoduje zachowanie punktu przecięcia z osią OY przy jednoczesnym przesuwaniu paraboli zgodnie ze zwrotem OX, jeżeli b < 0 i przeciwnie do niego, jeżeli b > 0;
parametr c odpowiada za przesunięcie wykresu wzdłuż OY zgodnie z jej zwrotem, gdy c > 0 i przeciwnie do niego, gdy c < 0.

Czyli jeżeli ustanowisz jaką chcesz mieć rozwartość paraboli przez parametr "a". Łatwo policzyć gdzie ma być jej początek przez odpowiednie przesunięcie funkcji o wektor, które właśnie zmienia parametr "b" oraz parametr "c". Jeżeli chcesz bardziej rozlazłe ramiona spróbuj użyć "a" z przedziału (0,1> np. a = 1/8, jeżeli chcesz bardziej pionowe kreski niż rozlazłe to z zakresu (1,+oo).
P-37404
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-28 01:31:59
Na chwilke jeszcze otwieram.

A co w przypadku gdy mamy okrąg jak tutaj (Okrąg i koło w układzie współrzędnych) wtedy jak podam współrzędną x to y będzie miał dylemat ;p
P-37409
akwes
» 2011-07-28 01:43:17
Przede wszystkim nie jest to funkcja :P
Aby była to funkcja trzeba ją podzielić na co najmniej dwie części.
Rozpatrując okrąg jako sumę dwóch pół okręgów, które już są funkcją a nie równaniem (jak równanie koła):
Dla koła:

będą to dwa półkola o wzorach:


Nie podaje strony z którego są wzory bo liczą tam pole torusa i są całki reakcja ludzi na całkę jest zwykle jedna :)
Ale jak koniecznie chcesz, to po linku trafisz :P

Za to równanie koła jest bardzo dobre do sprawdzania kolizji z kołem :P Tak wspominam, jakbyś miał jakieś okrągłe pociski :P
P-37410
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-28 01:48:02
Kurna dobry jesteś właśnie kminie skąd ten wzór ;p

P.S dobra już wiem jak to zrobić nawet korzystając z innego wzoru :)
P-37411
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3