Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem z dziedziczeniem

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-29 20:20
Autor Wiadomość
SeaMonster131
» 2011-07-29 19:22:21
Na razie spróbuj sam :) Jak Ci sie nie uda, wtedy Ci pomożemy ^^
P-37571
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-29 19:23:40
Chciałbym żeby dla Obiekt_Marian, Blokada która znajduje się w klasie Dawid
miałą wartość 1. Gdyby była w klasie Marian to bym zrobił w ten sposób:

Obiekt_Marian.Blokada = 1; Ale jest w innej klasie więc jak to zrobić?


@SeaMonster131 nie myśl że ja od razu jak mam z czymś problem to wale na forum ;p Już godzinę się z tym męczę. Jeżeli by się to udało to bardzo ładnie by wtedy kod wyglądał :) A jak nie to bede miał zawaloną zmiennymi całką klasę
P-37572
akwes
» 2011-07-29 19:23:45
Tylko tutaj już zdążył się dwa razy zmienić wątek tematu na inny xD Od klas zaprzyjaźnionych, kolejności deklaracji i definicji klas a pewnie i wnet funkcji zaprzyjaźnionych :P


// Jeżeli klasa dziedziczy po innej klasie to znaczy że ma jej zmienne, więc
Obiekt_Marian.Blokada = 1;
?
Napisałeś właśnie rozwiązanie, i dalej pytasz :P Bo zmienna Blokada jest w klasie Marian, mimo że jej nie widać :P
P-37573
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-29 19:27:49
Sory ja to sprawdzam na swoim kodzie :D Zaraz napiszę czy działa na towim
P-37574
SeaMonster131
» 2011-07-29 19:30:36
Przecież klasa Marian dziedziczy klase Dawid, więc klasa Marian ma zmienne klasy Dawid... ? ;p
P-37575
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-29 19:34:22
Jesteś wielki, jak wy wszyscy którzy macie cierpliwość :)

W końcuuuuu :)))
P-37576
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-29 19:43:45
Ostatnie rzecz i daje spokój przynajmniej na dzisiaj :) Kod nie chce się skompilować ponieważ twierdzi iż nie widzi klasy Marian, gdybym całą definicje przeniósł pod klasę Dawid to by się udało, ale to nie jest wyjście w każdym przypadku. Mam zdeklarowaną klasę Marian; i nadal mu coś nie pasuje o co chodzi?

C/C++
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <string>
#include <time.h>

using namespace std;


class Marian;
class Dawid
    : public Marian;
{
   
public:
    bool Blokada;
    void funkcja( Marian * );
   
   
};

class Marian

{
   
public:
   
    int liczba;
   
};

void Dawid::funkcja( Marian * Obiekt )
{
    Obiekt->Blokada = 1;
    Obiekt->liczba = 2; //Nie ma błędu.
}


int main()
{
    Dawid Obiekt_Dawid;
    Marian Obiekt_Marian;
   
    Obiekt_Marian.funkcja( & Obiekt_Marian );
   
    cout << Obiekt_Marian.Blokada;
   
   
   
    getch();
}
P-37577
akwes
» 2011-07-29 19:47:41
Przerabiałeś już to w temacie. Aby dziedziczyć klasa musi znać całą klasę po której ma dziedziczyć. Czyli zmienne i prototypy funkcji, aby wiedzieć ile miejsca zarezerwować.
P-37578
1 2 3 4 5 « 6 » 7
Poprzednia strona Strona 6 z 7 Następna strona