Problem z dziedziczeniem
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-29 20:20
SeaMonster131 |
» 2011-07-29 19:22:21 Na razie spróbuj sam :) Jak Ci sie nie uda, wtedy Ci pomożemy ^^ |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-29 19:23:40 Chciałbym żeby dla Obiekt_Marian, Blokada która znajduje się w klasie Dawid miałą wartość 1. Gdyby była w klasie Marian to bym zrobił w ten sposób:
Obiekt_Marian.Blokada = 1; Ale jest w innej klasie więc jak to zrobić?
@SeaMonster131 nie myśl że ja od razu jak mam z czymś problem to wale na forum ;p Już godzinę się z tym męczę. Jeżeli by się to udało to bardzo ładnie by wtedy kod wyglądał :) A jak nie to bede miał zawaloną zmiennymi całką klasę |
|
akwes |
» 2011-07-29 19:23:45 Tylko tutaj już zdążył się dwa razy zmienić wątek tematu na inny xD Od klas zaprzyjaźnionych, kolejności deklaracji i definicji klas a pewnie i wnet funkcji zaprzyjaźnionych :P
// Jeżeli klasa dziedziczy po innej klasie to znaczy że ma jej zmienne, więc Obiekt_Marian.Blokada = 1; ? Napisałeś właśnie rozwiązanie, i dalej pytasz :P Bo zmienna Blokada jest w klasie Marian, mimo że jej nie widać :P |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-29 19:27:49 Sory ja to sprawdzam na swoim kodzie :D Zaraz napiszę czy działa na towim |
|
SeaMonster131 |
» 2011-07-29 19:30:36 Przecież klasa Marian dziedziczy klase Dawid, więc klasa Marian ma zmienne klasy Dawid... ? ;p |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-29 19:34:22 Jesteś wielki, jak wy wszyscy którzy macie cierpliwość :)
W końcuuuuu :))) |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-29 19:43:45 Ostatnie rzecz i daje spokój przynajmniej na dzisiaj :) Kod nie chce się skompilować ponieważ twierdzi iż nie widzi klasy Marian, gdybym całą definicje przeniósł pod klasę Dawid to by się udało, ale to nie jest wyjście w każdym przypadku. Mam zdeklarowaną klasę Marian; i nadal mu coś nie pasuje o co chodzi? #include <iostream> #include <conio.h> #include <string> #include <time.h>
using namespace std;
class Marian; class Dawid : public Marian; { public: bool Blokada; void funkcja( Marian * ); };
class Marian
{ public: int liczba; };
void Dawid::funkcja( Marian * Obiekt ) { Obiekt->Blokada = 1; Obiekt->liczba = 2; }
int main() { Dawid Obiekt_Dawid; Marian Obiekt_Marian; Obiekt_Marian.funkcja( & Obiekt_Marian ); cout << Obiekt_Marian.Blokada; getch(); }
|
|
akwes |
» 2011-07-29 19:47:41 Przerabiałeś już to w temacie. Aby dziedziczyć klasa musi znać całą klasę po której ma dziedziczyć. Czyli zmienne i prototypy funkcji, aby wiedzieć ile miejsca zarezerwować. |
|
1 2 3 4 5 « 6 » 7 |