Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kolizja koła z prostokątem » 2011-07-31 16:18:20 Witam. Próbuję od jakiegoś czasu napisać algorytm na kolizje prostokąta z kołem, ale nie wychodzi mi to. Ma ktoś jakiś gotowy algorytm, albo jakieś wskazówki, jak napisać takie coś?
|
|
m4tx |
» 2011-07-31 16:20:42 Jeżeli odległość między ścianą prostokąta a środkiem koła jest mniejsza niż promień tego koła to wiedz, że coś się dzieje! |
|
akwes |
» 2011-07-31 16:22:38 Musisz sprawdzić czy każdy punkt prostokąta (punkt) nie leży w równaniu koła.
Równanie koła znajdziesz na internecie, a jeśli znasz zwykłą kolizję to szybko to zaadaptujesz. |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-31 16:24:50 Ale nie może być odległości między ścianą prostokąta, a... , bo ściana prostokąta to nie punkt, tylko 1 oś. Mam zbadać odległość między środkiem okręgu, a każdym punktem boku prostokąta? Nie ma szybszego sposobu?
edit:
Masz na myśli akwes to co ja napisałem wyżej w tym poście? (zbadać odległość między każdym punktem boku prostokąta, a środkiem okręgu) |
|
pekfos |
» 2011-07-31 16:27:25 możesz zawęzić poszukiwania i sprawdzaj czy odległość miedzy środkiem prostokąta a środkiem koła jest mniejsza niż suma promienia koła i połowy przekątnej prostokąta. Jeśli jest to sprawdzaj każdy punkt. |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-31 16:32:38 Aha. Czyli mówisz to co ja perfoks, ale proponujesz optymalizacje:D.
To będzie gra, w której będzie się zbijać klocki piłką, więc mam jeszcze 1 optymalizacje: jeśli y klocka położonego najniżej + wysokość klocka jest mniejsza od y piłki, to wougle nie trzeba sprawdzać żadnych kolizji:P.
A jeszcze taka optymalizacja, że sprawdzam co 2 punkt byłaby dobra? Bo to chyba nawet nie będzie widać różnicy. |
|
pekfos |
» 2011-07-31 16:43:10 ekhem.. To będzie gra, w której będzie się zbijać klocki piłką |
Arkanoid? w tym przypadku wystarczy kolizja z górną powierzchnią paletki :) A jeszcze taka optymalizacja, że sprawdzam co 2 punkt byłaby dobra? Bo to chyba nawet nie będzie widać różnicy. |
W sumie to nie powinno być dużego spadku dokładności kolizji :) |
|
Dawidsoni Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-31 16:49:08 Nie. Będzie też kolizja z górną powierzchnią paletki, ale też z klockami, które piłka ma zbijać. I to z różnych stron, bo można tak pozbijać klocki, że piłka uderzy w następny klocek z nie wiadmomo jakiej strony.
Sorry "pekfos". |
|
« 1 » 2 3 |