Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML, C++] Arytmetyka kształtów i obsługa wielu zdarzeń

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-02 20:53
Autor Wiadomość
jaupl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML, C++] Arytmetyka kształtów i obsługa wielu zdarzeń
» 2011-07-31 22:54:15
Ostatnio pisałem własny projekt w tej bibliotece i do niego potrzebne mi jest trochę wiedzy której nie ma w kursie (Bądź jej tam nie znalazłem). Przejdźmy więc do pytań :
Czy da się "Dodawać" do siebie kształty??(zapis kształt1 += kształt2 nie działa :D )
Czy żeby w warunku umieścić dwa typy zdarzeń muszę tworzyć dwie zmienne Event ?? // Chodzi mi o obsługę kilku zdarzeń na raz.
P-37752
m4tx
» 2011-08-01 08:09:23
Czy da się "Dodawać" do siebie kształty??(zapisz kształt1 += kształt2 nie działa :D )
Nie.

Czy żeby w warunku umieścić dwa typy zdarzeń muszę tworzyć dwie zmienne Event ?? // Chodzi mi o obsługę kilku zdarzeń na raz.
Nie.
P-37781
jaupl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-02 13:03:01
Dzięki za szybką i zwięzłą odpowiedź. Już rozumiem. (tylko co do 1 nie znalazłem rozwiązania) ale mam jeszcze jedno pytanie :
Da się jakoś powiększyć renderowany obraz do pełnych rozmiarów okna ?? Lub ustawić go idealnie na środku ?? Ponieważ gdy np. użyję :
sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 1200, 900, 32 ), "Jakiś program.", sf::Style::Fullscreen );
 to wszystkie rzeczy które ustawiłem na środku ekranu (600, 450) są trochę przesunięte w lewo. (domyślam się że można by zmierzyć jakąś metodą szerokość okna bo widziałem chyba kiedyś taki temat, pogrzebię w dokumentacji pewnie coś tam jest, ale będę wdzięczny za odpowiedź :) )
P-37915
Dawidsoni
» 2011-08-02 19:47:53
A co do tych kształtów. Czy dałoby się zrobić coś takiego, żeby kilka obrazów png, było zapisanych w jednym pliku, a potem zostałyby one wczytane? Czy musiałbym przerobić funkcję LoadFromFile(), tak, żeby wczytywał obraz do jakiegoś napisu (np. KONIEC)., a potem zostawiał tam kursor do wczytywania tekstu i następny obraz wczytywał od tego miejsca?
 
P-37951
m4tx
» 2011-08-02 19:52:51
1. Po co?
2. Co to ma wspólnego z kształtami?
3. Z przerobieniem LoadFromFile() będzie ciężko.
4. Lepiej więc złożyć kilka obrazów w jeden a potem wyświetlać je korzystając ze sprite'ów i funckji SetSubRect().
5. Nie ten temat.

@jaupl nie mam pojęcia :P
P-37953
Dawidsoni
» 2011-08-02 20:13:07
Ty w niczym m4tx nie widzisz sensu...

Jak wiesz piszę edytor. Jak swój projekt, przeniesiesz na inny komputer (albo zmienisz ścieżkę obrazu z projektu) to program nie będzie znał ścieżki do obrazka.

Zabezpieczyłem się już przed zawiesszaniem się programu w takich miejscach programu. Wyskakuje błąd, i program prosi, o podanie ścieżki (okno wyboru pliku).

Jednak gdyby dałoby się mieć wszystko w 1 pliku byłoby lepiej.
P-37955
m4tx
» 2011-08-02 20:17:07
Jednak gdyby dałoby się mieć wszystko w 1 pliku byłoby lepiej.
Napisałem o tym właśnie :P

4. Lepiej więc złożyć kilka obrazów w jeden a potem wyświetlać je korzystając ze sprite'ów i funckji SetSubRect().
Po prostu w jednym pliku graficznym umieszczasz kilka(naście/dziesiąt) grafik, a potem
moj_sprite.SetSubRect( sf::IntRect( 0, 0, 32, 32 ) );
. Poczytaj sobie w dokumentacji SFML o SetSubRect, przyda się :)
P-37956
akwes
» 2011-08-02 20:26:27
Chodzi o zrobienie tilesetu. Wpisz w google grafika to zobaczysz przykłady.

Zresztą zupełnie nie rozumiem, mając jeden plik i tak musisz znać jego ścieżkę :|
A co to za problem zamiast "c:\Folder\A\B" pisać "\\B"? Zamiast ścieżek bez względnych używać względnych i przenoszenie edytora razem z plikami nic nie zmieni ... Albo ja czegoś nie rozumiem :P
P-37957
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona