jaupl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML, C++] Arytmetyka kształtów i obsługa wielu zdarzeń » 2011-07-31 22:54:15 Ostatnio pisałem własny projekt w tej bibliotece i do niego potrzebne mi jest trochę wiedzy której nie ma w kursie (Bądź jej tam nie znalazłem). Przejdźmy więc do pytań : Czy da się "Dodawać" do siebie kształty??(zapis kształt1 += kształt2 nie działa :D ) Czy żeby w warunku umieścić dwa typy zdarzeń muszę tworzyć dwie zmienne Event ?? // Chodzi mi o obsługę kilku zdarzeń na raz. |
|
m4tx |
» 2011-08-01 08:09:23 Czy da się "Dodawać" do siebie kształty??(zapisz kształt1 += kształt2 nie działa :D ) |
Nie. Czy żeby w warunku umieścić dwa typy zdarzeń muszę tworzyć dwie zmienne Event ?? // Chodzi mi o obsługę kilku zdarzeń na raz. |
Nie. |
|
jaupl Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-02 13:03:01 Dzięki za szybką i zwięzłą odpowiedź. Już rozumiem. (tylko co do 1 nie znalazłem rozwiązania) ale mam jeszcze jedno pytanie : Da się jakoś powiększyć renderowany obraz do pełnych rozmiarów okna ?? Lub ustawić go idealnie na środku ?? Ponieważ gdy np. użyję : sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 1200, 900, 32 ), "Jakiś program.", sf::Style::Fullscreen ); to wszystkie rzeczy które ustawiłem na środku ekranu (600, 450) są trochę przesunięte w lewo. (domyślam się że można by zmierzyć jakąś metodą szerokość okna bo widziałem chyba kiedyś taki temat, pogrzebię w dokumentacji pewnie coś tam jest, ale będę wdzięczny za odpowiedź :) ) |
|
Dawidsoni |
» 2011-08-02 19:47:53 A co do tych kształtów. Czy dałoby się zrobić coś takiego, żeby kilka obrazów png, było zapisanych w jednym pliku, a potem zostałyby one wczytane? Czy musiałbym przerobić funkcję LoadFromFile(), tak, żeby wczytywał obraz do jakiegoś napisu (np. KONIEC)., a potem zostawiał tam kursor do wczytywania tekstu i następny obraz wczytywał od tego miejsca? |
|
m4tx |
» 2011-08-02 19:52:51 1. Po co? 2. Co to ma wspólnego z kształtami? 3. Z przerobieniem LoadFromFile() będzie ciężko. 4. Lepiej więc złożyć kilka obrazów w jeden a potem wyświetlać je korzystając ze sprite'ów i funckji SetSubRect(). 5. Nie ten temat.
@jaupl nie mam pojęcia :P |
|
Dawidsoni |
» 2011-08-02 20:13:07 Ty w niczym m4tx nie widzisz sensu...
Jak wiesz piszę edytor. Jak swój projekt, przeniesiesz na inny komputer (albo zmienisz ścieżkę obrazu z projektu) to program nie będzie znał ścieżki do obrazka.
Zabezpieczyłem się już przed zawiesszaniem się programu w takich miejscach programu. Wyskakuje błąd, i program prosi, o podanie ścieżki (okno wyboru pliku).
Jednak gdyby dałoby się mieć wszystko w 1 pliku byłoby lepiej. |
|
m4tx |
» 2011-08-02 20:17:07 Jednak gdyby dałoby się mieć wszystko w 1 pliku byłoby lepiej. |
Napisałem o tym właśnie :P 4. Lepiej więc złożyć kilka obrazów w jeden a potem wyświetlać je korzystając ze sprite'ów i funckji SetSubRect(). |
Po prostu w jednym pliku graficznym umieszczasz kilka(naście/dziesiąt) grafik, a potem moj_sprite.SetSubRect( sf::IntRect( 0, 0, 32, 32 ) ); . Poczytaj sobie w dokumentacji SFML o SetSubRect, przyda się :) |
|
akwes |
» 2011-08-02 20:26:27 Chodzi o zrobienie tilesetu. Wpisz w google grafika to zobaczysz przykłady.
Zresztą zupełnie nie rozumiem, mając jeden plik i tak musisz znać jego ścieżkę :| A co to za problem zamiast "c:\Folder\A\B" pisać "\\B"? Zamiast ścieżek bez względnych używać względnych i przenoszenie edytora razem z plikami nic nie zmieni ... Albo ja czegoś nie rozumiem :P |
|
« 1 » 2 |