Algorytm wyszukiwania najmniejszej ilości prostokątów.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-05 15:04
Maxwell Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-04 15:52:15 Jeszcze trochę pokombinuję, bo wpadł mi do głowy pewien pomysł, ale jeśli nic z tego nie wyjdzie to zapewne to wykorzystam. |
|
jankowalski25 |
» 2011-08-04 19:36:24 1. Szukasz wszystkich możliwych rozmiarów prostokątów
2. Wybierasz ten, który ma największe pole.
3. Umieszczasz go na planszy w odpowiednim miejscu.
4. Wykonujesz kroki 1 - 3 aż do wypełnienia całej planszy.
Czy o takie coś Ci chodziło, czy chodzi o wszystkie możliwe rozwiązania? W podanym przez Ciebie przykładzie znalazłem inne rozwiązanie( dwa kwadraty, jeden o polu 4, a drugi o polu 1 ). |
|
ison |
» 2011-08-05 09:52:52 @jankowalski25 pewnie tak, ale jeśli chodzi o złożoność to trochę słabo :p na pewno jest rozwiązanie w n^2 |
|
DejaVu |
» 2011-08-05 12:40:02 @ison: nie byłbym tego taki pewien :) |
|
Dark |
» 2011-08-05 12:42:34 Ja bym szukał wszystkich możliwych kombinacji prostokątów na planszy umieścił gdzieś dane z liczbą prostokątów, a później wybrał rozwiązanie z najmniejszą liczbą prostokątów. To chyba jest do wykonania? |
|
Maxwell Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-05 15:04:01 Ja natomiast wymyśliłem to tak, że szukamy prostokąta, który w jak najmniejszej części koliduje z pozostałymi prostokątami i ma przy tym jak największe pole(Jeśli kilka prostokątów koliduje z innymi w takiej samej części to dalsze czynności wykonujemy dla każdego z nich i wybieramy najlepsze rozwiązanie). Powtarzamy to do czasu zapełnienia całej figury. Wydaje mi się dość skuteczny, jeśli ktoś znalazł by lepsze rozwiązanie dla jakiejś figury niż daje ten sposób proszę o podanie go tutaj. Na razie nie mogę tego wykorzystać bo padły niektóre klawisze w laptopie, a na ekranowej bym to dwa tygodnie pisał. ;/ |
|
1 « 2 » |