Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML mapa kafelkowa, kod do sprawdzenia i poprawy.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-17 20:51
Autor Wiadomość
RoinarN
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-17 20:28:29
Dodałem klamry Sprite mapa[20][20]=
{
...
}
I zrobiło się 10błędów więcej...
P-39372
m4tx
» 2011-08-17 20:28:52
Ty dalej masz coś zrąbane. Ja mam teraz 1 błąd i to nawet niezwiązany z tą Twoją tablicą. Weź może naucz się porządnie C++ a potem wróc do pisania gier, tak chyba będzie lepiej. Bez doskonale opanowanego języka programowania żadnej gry czy nawet programu nie napiszesz.

@Iname, jaki wolisz kod:
a) z ostrzeżeniami
b) czy może bez?

btw., Angielski? Ta? Hmmm...
P-39373
RoinarN
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-17 20:30:40
Pokaż kod który Ty masz, porównam sobie i zobaczę co jest 5.
P-39374
m4tx
» 2011-08-17 20:32:05
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

using namespace sf;

int szerokosc_kafla = 32, wysokosc_kafla = 32;

int map_x, map_y;

int main()
{
    RenderWindow plansza( VideoMode( 800, 600, 32 ), "Plansza" );
    plansza.SetFramerateLimit( 120 );
   
    Image bricks;
    bricks.LoadFromFile( "bricks.gif" );
    Sprite spr1;
    spr1.SetImage( bricks );
   
    Image kafelek1;
    kafelek1.LoadFromFile( "1.jpg" );
    Sprite spr2;
    spr2.SetImage( kafelek1 );
   
    Image kafelek2;
    kafelek2.LoadFromFile( "2.jpg" );
    Sprite spr3;
    spr3.SetImage( kafelek2 );
   
    Sprite mapa[ 20 ][ 20 ] = {
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2, spr2 },
        { spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1, spr1 },
        { spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3, spr3 } };
   
    while( plansza.IsOpened() )
    {
        Event zdarzenie;
        while( plansza.GetEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.Type == Event::Closed )
                 plansza.Close();
           
        }
    }
   
    plansza.Clear( Color( 255, 0, 0 ) );
    plansza.Draw( mapa );
    plansza.Display();
}

W tym kodzie mam aż jeden błąd w linijce
plansza.Draw( mapa );
.
P-39375
RoinarN
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-17 20:37:07
no omg...
Słowo w słowo, kropka w kropkę mam identyczny kod, miałem źle, bo miałem klamrę zamykającą postawioną po średniku, przeoczyłem to, a dalej 35błędów mam...
P-39378
m4tx
» 2011-08-17 20:39:36
Hm... Ciekawe, ponoć to Visual jest lepszy...
Dobra, no to może się jakiś Visualowiec wypowie, bo i da RoinarNowi niepoprawny, ale kompilujący się pod Visualem kod, bo ja wymiękam. :P
P-39379
RoinarN
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-17 20:41:37
jprdl, Visual demotywuje ludzkość....
Usunąłem enter'y pomiędzy wierszami, wstawiłem puste komentarze, i jeden błąd 0.0
Idę się wyśmiać
P-39380
szyx_yankez
» 2011-08-17 20:42:13
@Iname, jaki wolisz kod:
a) z ostrzeżeniami
b) czy może bez?

Ostrzeżenia można wyłączć :P
P-39381
1 2 « 3 » 4
Poprzednia strona Strona 3 z 4 Następna strona